Yeni Sonsuz Us
Sayfalar: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 -

Panik Atak

delete

Panik atak, başta panik bozukluk olmak üzere birçok psikiyatrik bozuklukta ve bazı fiziksel hastalıklarda görülen yoğun korku, kaygı, yoğun endişe karışımı bir nöbettir.

Günümüzün değişken, oynak yaşam ortamlarında, yaşam kaygılarının artması, maddi ve manevi kaos ile belirsizlik durumunun yarattığı “hiçlik duygusu”nun çoğalmasıyla paralellik gösteren panik atak, tüm dünyada toplum sağlığını tehdit eder boyuta gelmiş durumdadır.

Uzmanlar tarafından “psikolojik bir sendrom” olarak tarif edilmesine karşın, hasta, çoğunlukla yaşadıklarının gerçekten fiziksel kaynaklı sorunlar olduğunu ama kimsenin hastalığının gerçek sebebini bulamadığını düşünmektedir. Doktorların hastanın durumuna “psikolojik” tanısı koymasının ardından, bu sefer de bilinçsiz hasta yakınlarının tavrı hastaya zarar vermektedir. Panik atağın önemsiz bir sorun olduğunun düşünülmesi ve kişiye “hastalık hastası” yakıştırmasının yapılması panik ataklı hastanın durumunu zorlaştırmaktadır. Kendisini yalnız ve çaresiz hisseden hasta ise kısır döngü içine girmektedir.

Özellikleri

Hastalığın başlangıç yaşı değişkenlik göstermektedir. Çoçuklarda çok nadir ortaya çıkan hastalığın ilk ortaya çıkış yılları 18-25 yaş arasıdır. Hastalık 30-40’lı yaşlarda yüzünü ciddi biçimde göstermektedir.

Panik atağın genetik olup olmadığı konusunda herhangi bir bulguya rastlanmamıştır.

Panik atak krizi geldiğinde 5-45 dakika sürmekte ve şiddeti hastadan hastaya değişmektedir.

Panik atak hastanın yaşam kalitesini olumsuz etkileyen bir hastalıktır. Krizler ve ölüm korkusu gibi nedenlerle hasta evde tek başına kalamamak, tek başına dışarı çıkamamak gibi olumsuzluklarla karşılaşmaktadır. Sürekli başına kötü bir şey geleceği ve yabancıların ona yardım etmeyeceğinden korkan bazı hastalar mesleklerini sosyal hayatlarını bırakmak zorunda kalabilmektedirler. Hasta bazen bilinç altında biriktirdiği korkularını sanki gerçekmiş gibi görebilir.[kaynak belirtilmeli] Korkuların ve yaşananların ciddiye alınmaması ise ailevi ilişkilerin zedelenmesine dahi yol açabilmektedir. İzole bir hayat yaşayan hastaların durumu ise ağırlaşmaktadır.

Panik atakla panik bozukluk aynı değildir. Panik bozukluk kalp krizi geçireceğini, öleceğini, atakların tekrar olacağını, felç geçireceğini düşünerek sürekli endişe, korku içinde bulunma şeklindedir. Başka bir rahatsızlığa bağlı olarak ortaya çıkmaz. Bu bozukluk iki şekilde bulunabilir: agorafobili ya da agorafobisiz. Agorafobi yalnız kalma korkusudur. Kapalı yerlerden kalabalık yerlerden uzak durma, evde tek başına kalmak istememe gibi durumlar görülür. Dışarıya yalnız çıkmaktan korkar ve sosyal olmaktan çıkar.

(gamaro ile yalanci_zerre tartışırken bunun ayrı bir başlıkta değerlendirilecek kadar önemli olduğunu düşündüm. Yazı kısaca vikipediden alıntıdır)


Tedavi Panik atak tedavisi

xenix -- 12.03.2013 - 16:01

Tedavi

Panik atak tedavisi mümkün olan bir hastalıktır. Hastaya öncelikle hastalığı nasıl kontrol edebileceği öğretilmektedir. Bunu başarabilen hasta ilerleyen zamanlarda panik atağı tamamen hayatından çıkartabilmektedir.

Panik atak tedavisindeki en büyük sorun hastanın fiziksel bir rahatsızlığı olduğuna inanması ve bu nedenle psikolojik desteği geç aramasıdır. Yapılan araştırmalar, panik atak tanısı konulan hastaların yüzde yetmişinin hastalığın ne olduğunu bulmak için en az on doktora gittiğini göstermektedir. Birçok defa tam sağlık denetimi (check-up) yaptırmış ve gereksiz bir sürü ilaç kullanmış olan hasta doğru yere geldiğinde panik atak teşhisi koymak ise kolay olmaktadır. Psikiyatristler ve psikologlar tarafından tedavi edilen ve dönem dönem ilaç kullanılmasını da gerektiren tedavi aşamasında hastanın doktoruna güvenmesi çok önemlidir. Güven duyulan ve rahat hissedilen bir uzmana gidilmesi tedavi sürecini hızlandırabilmektedir.

Tedavi sırasında nefes ve rahatlama egzersizleri, atağın üstüne gitme teknikleri ve kas gerginliğini yok etmeye yönelik alıştırmalar hastaya öğretilmekte ve uygulanmaktadır. En sık kullanılan psikoterapi tekniği bilişsel-davranışçı terapi tekniğidir. Panik atağın bir hastalık olduğu kavranmalı, buna göre tedaviye devam edilmelidir.

Geçerli tedavi yöntemleri

Psikoterapi
İlaç kullanımı
Yüksek Motivasyon
Relaksasyon teknikleri
Nefes egzersizleri
Spor ve egzersiz
Biofeedback
İmajinasyon
Üstüne gitme teknikleri
Grup terapisi



Evet, bendeki

gamaro -- 12.03.2013 - 16:14

Evet, bendeki agarofobisizdi, öyle eve filan tıkılı kalmamıştım, sonra allahım yardım etti dine imana sarıldım namaza başladım hayatın gerçek anlamını kavradım bişeyciğim kalmadı çok şükür:)

Şaka bir yana, bir de şunu eklemek lazım;

Burdaki durum "hastalık hastalığı" gibi bir durum değildir.

Simülasyon (taklit) de değildir.

Ben bi ara, len bu durum Freud zamanında yok muymuş diye düşünmüştüm, bak şimdi de onu hatırladım..


teşekkürler xenix...bu

yalanci_zerre -- 12.03.2013 - 16:14

teşekkürler xenix...bu konuya burdan devam edelim gamaro özelden zor oluyor.


gamaro freud baba paniği

yalanci_zerre -- 12.03.2013 - 16:23

gamaro freud baba paniği çözerdi bence ne dersin:)


Tamam yalancı zerre, ama

gamaro -- 12.03.2013 - 16:25

Tamam yalancı zerre, ama genel bir tavsiyede bulunmam gerekirse; hem bir hekim hem de benzer bir dönemi yaşamış biri olaraktan, her önüne çıkanı okuma derim.

Prospektüsleri ıcığına cıcığına kurcalama:)

Yaşın kaç bilmiyorum bu arada..

Yine de kimin (hangi doktorun) yanında kendini en rahat hissediyorsan, onunla devam et.

Seni anlamadıklarını düşünüyorsan bile (ki ben de öyle yapmış ve saydırmıştım bi çoklarına:)

-Bi ekg alabilir miyiz Nuray abla? (nuray abla, asistan dr. ablamız)

-Oooo, gel gel lahmacun söylediydik biz de..

Oturup yediydim ha:)

-Gerek yok diyonus yani..

-Limonu versene..

:))


gamaro panik atak tedavisi

yalanci_zerre -- 12.03.2013 - 16:56

gamaro panik atak tedavisi üstüne birşeyler yapmalıyız bu konuda bana yardımcı olucak mısın var mısın?


Bu konuyla ilgili bir kaç

xenix -- 12.03.2013 - 19:57

Bu konuyla ilgili bir kaç soru sormak istiyorum.

Panik atak, sizce ortaçağ veya işte 1500 lü yıllarda da var mıydı yoksa 20. yy a doğru mu gelişip arttı.

Bir de tedavi yöntemleri arasında Biofeedback, İmajinasyon var. Bunların ne olduğu hakkında fikriniz var mı?


Sevgili zerre.. Beyin

gamaro -- 12.03.2013 - 22:06

Sevgili zerre..

Beyin kontrolü, rüya makinası vs. derken şimdi de panik atak tedavisine girelim diyorsun.

Mailini yanıtlayacağım ama, lütfen biraz sakin:)


panik atak ciddi bir sorun

yalanci_zerre -- 13.03.2013 - 12:37

panik atak ciddi bir sorun arkadaşlar gerçekten doğa kimsenin başına vermesin.


Xenix, Bak "DOĞA" panik

aron -- 14.03.2013 - 05:38

Xenix,

Bak "DOĞA" panik atak veriyormuş, sen ( Biofeedback, İmajinasyon ) takılıyorsun...

Doğa'da panik atak...

Gerçekten güzel.


aron kendince dalga mı

xenix -- 14.03.2013 - 14:33

aron kendince dalga mı geçiyorsun?

Yani her konuda sululuk yapmasan olmaz. Varsa konuyla ilgili bir fikrin, düşüncen yazarsın.




xenix e katılıyorum bu

yalanci_zerre -- 14.03.2013 - 15:06

xenix e katılıyorum bu ciddi bir konu aron sen ölüme giden bir insanla dalga geçiyorsun lütfen sağduyu...


Özür dilerim... Utandım

aron -- 14.03.2013 - 17:29

Özür dilerim...

Utandım doğrusu...

Panik atak; korkunun bünye ve bilinçte önlenemez hissedilişi yani kendi,kendine korkuyu büyütüp ne yaparım,ne oluyorum hallerine girmek.

Doktor müdahelesi mutlak gerekli, varsa bilgi ve inanç dini yardım da çok,çok faydalı...
Birde; kendince bulunan rahatlama halleri,mesela el yüz yıkama (misal) iyi geliyorsa bunları tekrarlamalı ve mümkün mertebe panik atağın bir hastalık olduğunu,tedavisininde var olduğunu bilerek kendi,kendine moral aşılamalı...


Panik atak modern çağda

rnd -- 14.03.2013 - 17:46

Panik atak modern çağda mı ortaya çıktı diye ben de düşünmedim değil.

Bana bu rahatsızlık, daha çok boşluk/anlamsızlık hissi ve kontrol edemeyeceğin şeylerin insafına kalmak gibi hisler ile alakalı gibi geliyor.

Beşluk/anlamsızlık hissi bu çağda epey arttı. Eskiden dini inançlar insanlara daha çok yetiyordu, ötesini sorgulamıyorlardı, ama şimdi düşünen insana pek yetmiyor. Aynı şekilde bir yüce varlık imgen varsa zaten kontrol edemeyeceğin birçok faktörü de kabullenmiş oluyorsun.

Ama bu çağın insanı deterministik bir tarza yakın düşünüyor. Herşeyi kontrol etme veya kontrol edilebilir olduğunu düşünme eğilimi çok daha fazla. Bir yandan herşeyde çok büyük bir anlam da görmüyor. Bu da çift yönlü bir sıkışma yaratıyor gibi bilinçte.

Örneğin bir atak başladığı anda onu kontrol etme güdüsü/vurgusu, olasılıkla daha büyük korku ve sıkışmaya yol açacaktır. Oysa o sırada geleni/olanı biteni gözlemlese ve kabullense atağın kendini katlamasına katkı koymamış olabilir ve belki de giderek daha kısa sürelerde atak kendini sönümleyebilir.

Tabii bunlar sadece düşünceler...


yalancı zerre çok geçmiş

rumana -- 14.03.2013 - 23:06

yalancı zerre çok geçmiş olsun umarım en kısa sürede iyileşirsin.zannediyorumki bu tip hastalıklar çok üzücü ve yorucu.bir şey sormak istiyorum.durduk yere hiçbir şey yokken birden bire mi atak oluyor? yoksa bir şeye üzüldüğünde ya da endişelendiğinde mi oluyor? ya da mesela huzurlu ve mutlu olduğun dönemlerde de oluyor mu? yakın arkadaşımda da sanıyoruzki panik atak var.benim yanımdayken hiç olmadı bilemiyorum nasıl olduğunu.yanımda olursa da muhtemelen ağlayıp zırlamaya başlarım.böyle durumlarda kitleniyorum ya da şok oluyorum çünkü.nefes alamıyormuş.ne yapmam gerekiyor yanımda olursa?
bir de biz onunla baya konuştuk bunları.bir süredir olmuyor.çünkü bunu kendine o yapıyordu sanki.bunu farketmişti.mesela bugün atak var belli diyordu.her zaman neşeli olan insan bütün gün huzursuz dolaşıyordu.bunu düşündüğüm için oluyor belki de diyordu çok sık.neyseki kendine karşı çok dürüst biridir.ama öyle günlerde belki de olmaz ihtimali kesinlikle olmuyor aklında.mutlaka bugün olacak diye inanıyor.hayatında bir şeyler yolunda gitmediğinde oluyor genelde.bittikten sonra hiçbir şey hatırlamıyormuş.sadece nefes alamadığını biliyor.gerçi bu panik atakmı bilmiyoruz.öyle tahmin ediyoruz.doktora gitmedik ne yazıkki hala


rumana bir doktora

yalanci_zerre -- 16.03.2013 - 15:12

rumana bir doktora gitmelisiniz panik atakın şakası yok acilen gidin.


Hastalıklarınız, belki

Nibelunga -- 17.03.2013 - 00:58

Hastalıklarınız, belki kendinizle iletişim kurmanızı sağlayan kapılardan olabilir. Gamaro veya xenix, bu açıdan konuyu ayrı başlıkta değerlendirmenizi bekliyorum.

Sonsuz Us yorumlar yükleniyor...


Yeni Sonsuz Us
Sayfalar: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 -