Yeni Sonsuz Us
Sayfalar: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 -

Terminatör ve turk

delete

CnbCe’nin bu sezon başlayan Terminatör dizisini seyreden var mı bilmiyorum, bana ilginç geliyor (Heroes’un yanına yaklaşamaz tabi). Zaman aforizmaları var; gelecekten geçmişe gelenler, gelişmiş robotlar filan. Ana konu şu; Gelecekte dünyayı yine insanların başlatmış olduğu robotlar teslim almışlar ve insanlar köle durumuna düşmüş (Burada Matrix ile paralellik kurulmuş bir anlamda).

Skynet adı verilen canavara dönüşmüş bu makinanın ilk başlangıcı ise masum bir satranç programıymış ve adı neymiş dersiniz? Turk!!! Başka isim mi kalmamıştı bilemiyorum, kelimeler konusunda hiç bir tesadüfe inanmadığımdan bu diziyi yapanlar hakkında düşünmeye başladım!

Dizide konu şu minval üzere ilerliyor şimdilik; gelecekte dünyayı kurtarmak için savaşacak olan kişiyi geçmişte yok etmek üzere gönderilen robotların icraatları ve şimdilik lise öğrencisi olan bu gencin annesi ile birlikte bu döngüden çıkmak için verdikleri mücadele söz konusu. Tabi bizimkiler de turk programının peşindeler onlar da eğer onu şimdiden bulup yok ederlerse gelecekte zaten bir skynet olmayacak!

Zamanında Atlantisi patlatıp batıranlar, daha sonra en son sodom Gommorayı ve dolayısıyla Sümer bölgesini yok edenler şimdi son devirlerde yoğun olarak Amerika’da enkarne olmaktalarmış diye duyuyoruz! (kaynağımız saklı! - yok canım şaka tabi) Her türlü teknolojik bilgi adamlara yağdırılıyor gibi bir izlenim de var.

Teknolojik bilgiye kimler sahip? Yine duyduğumuz kadarı ile sürüngen sınıfı! İnsandan çok önce yaratılmışlar, çok bilmeleri normaldir. Tamam işte hikayeler bu minval üzere ama benim takıldığım yer niye yokedecekleri bilgisayarın ismi turk? Acaba ingilizce de bir özel karşılığı var mı diye baktım, bildiğimiz Türk’ten başka bi anlam bulamadım.

Yani bu dünyayı bilmeden robotlara teslim edecek olanlar!

Robot nedir öyleyse diye soruyorum kendime şimdi;

eeeee… Robot… (beşyaşında birinin anlayacağı şekilde olsun lütfen dedim kendime)… Hımmm bu durumda robot… Duyguları olmayan bilinçli yapılar diyebiliriz, üstelik duyguları olmadığı halde kendilerini evrimleştirme becerisine sahiptirler.

Bu tarif ister istemez insanın aklına negatif yüksek boyutları getiriyor! İyi ama bu konuda Türklerin bilmeden safiyane olarak yaptığı şey nedir? Çünkü senaryo da turk programı masum bir satranç programıdır.

Satranç nedir peki diye soruyorum: zihinsel bir mücadele oyunudur, galip ve mağlup vardır. Kurallara sıkı sıkıya bağlı kalındığı için bilgisayara programlanabilmektedir. Örneğin Deep Blue programı Kasparov’u yenebilmişti. Aslında şimdi bu başka bi çağrışım yaptı bende; hani geçenlerde söz etmiştim; Aslında Türkçenin bilgisayar dili olmaya en yatkın lisan olduğu ile ilgili önermeler var, hem de yabancılar tarafından yapılmış.

Neyse kafam karıştı şimdi, soruyu sorduk cevabını da hatırlarız muhtemelen. :)

alıntı: http://sibelatasoy.com/?p=311


Neden Turk?

sonsuz -- 10.11.2008 - 12:09

Satranç programının adının neden Türk olduğu hakkında şöyle bir bilgi var.

http://tr.wikipedia.org/wiki/Satran%C3%A7_Oynayan_T%C3%BCrk_Otomat%C4%B1





Çok ilginç, böyle bi

Agnia -- 10.11.2008 - 12:48

Çok ilginç, böyle bi aletin varlığından haberli değildim. Bu durumda senaristler bu hazır bilgiyi kullandıklarına göre benim daha derin anlamlar bulma çabam sanırım gereksiz olacak?

http://sibelatasoy.com


evet,

statik -- 10.11.2008 - 12:57

senaristler, hazır senaryonun üstünde oynamışlar gibi.


Çok art niyetliyim

orcagada -- 10.11.2008 - 14:13

Çok art niyetliyim...:))

Benim de aklıma hemen kıyamet alametleri ve yecüc ile mecüc'ün Türkler olduğuna dair uydurma olması kuvvetle muhtemel hadis geldi,

Dedim ki "kesin senaristler bu varsayımı biliyorlardı da ondan skynet"e Turk demişlerdir"

Bu aletin de varlığından haberim bile yoktu.

Hoşuma gitti bu bilgi,

Saygılar...


Bu durumda işin "Türk"

Agnia -- 10.11.2008 - 14:46

Bu durumda işin "Türk" kısmını es geçelim (bunu hazırdan edinmişler) ve diğer açıya göz atalım, dünyanın sonunu getirecek skynet'in kökü olan satranç nedir? Neden insanı köleleştiren bi düzenin başlangıcı oluyor?


Sanırım

sonsuz -- 10.11.2008 - 14:50

Tarihteki ilk yapayzeka programı olarak Turk u kabul ediyorlar. Düşünen makinelerin ilk göstergeside satranç oynamalarıdır.

Satranç yapayzeka konusunda başlangıcı oluşturan bir oyundur.





O halde "düşünmek"

Agnia -- 10.11.2008 - 14:54

O halde "düşünmek" insanı köleleştiren bir sürece mi götürüyor?


Belki

sonsuz -- 10.11.2008 - 15:02

Düşünme işlemini makinelere kaptırmak insanı köleleştiren bir sürece götürüyor olabilir. Filmde sanırım verilmek istenen de bu. Düşünen bilgisayarların bizi köleleştirmesi. Bizde böyle bir korku yaratmaya çalışıyorlar. Peki haklılar mı?

Böyle birşey ne kadar olası... Aslında son zamanlarda çekilen bütün filmlere bakarsanız bilgisayarların tam olarak ahlakça eğitilmeden ama düşünebilen bilgi sahibi olmalarıyla ne derece tehlikeli olabilecekleri dile getiriliyor.





Peki sadece makinelerin

Agnia -- 10.11.2008 - 15:05

Peki sadece makinelerin düşünmesi mi tehlikeli?
(Bence olayı robot korkusunun ötesine taşımalıyız.)


Düşünce

sonsuz -- 10.11.2008 - 15:10

İnsanında düşünce (ler) den kurtulması gerekiyor. Ama bunun için uzun bir süre düşünmesi ve bunu kullanmasıda gerekiyor. Hani daha önceki bir tartışmamızda demiştim. Tonale düşmeden naguallik olmaz diye. Bilmeyenler için kısa bir açıklama yapmak istiyorum.

Saf olmak için önce kirlenip sonra tekrar temizlenmek gerekiyor. Saf olarak kalabilir miyiz, henüz yöntemini bilmiyorum.

O yüzden düşünce için; ne gerekli diyebiliyorum ne de gereksiz.





Çok haklısın. Bişeyi

Agnia -- 11.11.2008 - 03:12

Çok haklısın. Bişeyi yapmaman gerektiğini yaparak öğreniyorsun. Bunu hep unutuyoruz. Belki GO oyununa geçme vakti gelmiştir :)


Terminatör bu hafta

Agnia -- 16.11.2008 - 16:04

Terminatör bu hafta ilginçleşmeye başladı!
Vaktiniz varsa az sonra 00.00 da tekrarını, ya da haftaya cumartesi akşam izleyebilirsiniz.

http://sibelatasoy.com


düşünen makinalar..yapay

lilith -- 16.11.2008 - 16:35

düşünen makinalar..yapay zeka..
dünyayı ele geçiren, insanları yokeden robotları anlatan öyle çok film var ki.. ama tıpkı diğer filmler gibi onların içinde de bir kahraman robot çıkıyor, kendini feda ediyor hep..

düşünmek tehlikeli midir?
(soru galiba robotların düşünmesi üzerine idi ama ben genel olarak aldım)
düşünmek aklı besleyen bir şey.
aklın beslenmesi yaşamda tutunabilmek için gerekli.
akıl, kendini sağlama alabilmek için her şeyi kendi süzgecinden geçirir ve kendine uygun hale getirir.
oysa bunun ötesindekiler ne olacak?
ötesine geçmene izin verir mi bu durumda akıl?
sanırım ondan böyle bir izin çıkmaz.
hal böyle olunca, ötesi diye nitelendirdiğimiz şeyler üzerinde düşünmek ne derecede doğru olur?
düşünme eylemi son derece kilit bir noktada duruyor gibi geldi bana..

ben düşünmekle ilgili soruya cevap vermeye çalışırken yine başka bir soru sordum yahu:)

lütfen beni böyle sevin agnia, sonsuz :))))



"Saf olmak için önce

lilith -- 16.11.2008 - 16:46

"Saf olmak için önce kirlenip sonra tekrar temizlenmek gerekiyor. Saf olarak kalabilir miyiz, henüz yöntemini bilmiyorum." demiş sonsuz..

fizik bedenimizin işleyişine bakalım mı?
özellikle kan dolaşımı...
bir devinim söz konusu...
kirli kan-temiz kan...
kan hiç kirlenmese ne olur?
ölmüş oluruz.
kan kirli kalsa peki?
yine ölürüz.
şimdiki gerçeklikte, hani foton kuşağına da geçmemişsek hele, her zaman temiz olarak kalabilmemiz zor görünüyor.
baksana yaşamımız kirlenme ve temizlenme üzerine kurulu zaten.

saf olabilmek için önce kirlenmek sonra temizlenebilmek gerekiyor demişsin ya hani.
oradaki vurguladığın şey asıl dikkat çekici olan.
yine kan dolaşımından örnek vereceğim.
doğru bir şekilde kirlenme ve doğru bir şekilde temizlenme.
birinden birinde eksiklik olursa yaşam fonksiyonların bozulur.
yine buradan hareketle diyorumki;
belki de kirlenme ve temizlenme döngüsünü her seferinde aynı hassasiyetle yapabilmenin kendisidir "saflık" dediğimiz.

olamaz mı?



Mükemmel bir izah, adeta

Agnia -- 16.11.2008 - 16:48

Mükemmel bir izah, adeta gergef işler gibi, zerafet ve hünerle, düşünceye bir takla attırıvermişiniz :)


http://sibelatasoy.com


Adeta bir medyum gibisiniz

Agnia -- 16.11.2008 - 16:56

Adeta bir medyum gibisiniz Lilith,
"belki de kirlenme ve temizlenme döngüsünü her seferinde aynı hassasiyetle yapabilmenin kendisidir "saflık" dediğimiz"
Bir başka deyişle; "Savaşçı gerekeni yapar", bunun manası;
1. Yapılacak olanı kusursuzlukla bilir!
2. Ve bildiğini yaparken kendini ölümüne(kendine karşı)ortaya koyar.

Eğer bunları yapabiliyorsa, evet söylediğiniz gibi Pure Saflıktır. İşin kirlenme ve temizlenme ediminin zerrece önemi yoktur.
Ne kadar basit değil mi?


http://sibelatasoy.com


böyle bakınca gerçekten

lilith -- 16.11.2008 - 17:05

böyle bakınca gerçekten basit :)

cevap vermeye çalışırken hep başka soruların içinde bulmuşumdur kendimi.
ama bildiğim bi şey var ki; o da sorularımın içinde cevapların gizli olduğu.
maharet onları diğerlerinden ayırabilmek.
sizin gibi, sonsuz gibi ve diğer arkadaşlar gibi yardımcılar etrafımda olduğu için şanslıyım.

biri çıkıyor ve işte bu diyor ben de görüyorum böyle böyle :)))


Aklıma geldi de birden,

Agnia -- 16.11.2008 - 17:14

Aklıma geldi de birden, soracak bi yer düşünemedim şu an, bu pencereden seslenivereyim:

W ile başlayan ve dünyada şu an çok kullanılan kelime nedir?


"www" internette her gün

lilith -- 16.11.2008 - 17:17

"www"
internette her gün milyonlarca insan bunu kullanıyor.
ilk aklıma gelen bu oldu benim...


Ne yalan söyleyeyim

Agnia -- 16.11.2008 - 17:24

Ne yalan söyleyeyim sorduğum anda benim de aklıma geldi, tam olarak neyin açılımıdır bu www?

http://sibelatasoy.com


World Wide Web

sonsuz -- 16.11.2008 - 17:26

Açılımı değilde, daraltılmışı...





peki WEB neyin

Agnia -- 16.11.2008 - 17:29

peki WEB neyin daraltılmışı?


Web

sonsuz -- 16.11.2008 - 17:36

Bir projenin ismi. İnternet üzerinde çalışan bir servis.





Olay şu basit daraltma ve

Agnia -- 16.11.2008 - 17:36

Olay şu basit daraltma ve açılımda zaten!!! :)))

Ben "www" neyin açılımı diye soruyorum, Sonsuz bunu "daraltılmış" olarak nazikçe düzeltiyor.
İkimiz de haklıyız. Peki nasıl?


Formulü yerine koyacak

Agnia -- 16.11.2008 - 17:41

Formulü yerine koyacak olursak:

www
World Wide WEB
World wide project

Bunun türkçesi şumuymuş yani????:

Kapsamlı Dünya Projesi

Bak şu Allahın işine, ilginç!


Dünya Çapında Ağ

sonsuz -- 16.11.2008 - 17:47

Deyimine daha yakın sn agnia.





Dünya çapında özel ağ

Agnia -- 16.11.2008 - 17:53

Dünya çapında özel ağ projesi

Adeta 13. kat filmindeki yeşil ağ örtüsü mü?
Ya da Matrixin fragmanlarındaki yeşil ağ?


Tam olarak şöyle bir ağ

sonsuz -- 16.11.2008 - 17:59



Resmin üstüne tıkladığınızda büyüyecektir.






Çok ilginç

Agnia -- 16.11.2008 - 18:05

Bu görüntüyü nerden elde ettiniz?

Bu arada bilgimizi netleştirelim (mümkün olduğunca kelimeleri metaforik anlamlarıyla da görelim):

World Wide Web Nedir?
WWW, Web, ya da W3 (World Wide Web), yazı, resim, ses, film, animasyon gibi pek çok farklı yapıdaki verilere kompakt ve etkileşimli bir şekilde ulaşmamızı sağlayan bir çoklu hiper ortam sistemidir. Hiper ortam, bir dökümandan başka bir dökümanın çağırılmasına (navigate) olanak sağlar (iç içe dökümanlar). Bu ortamdaki her veri (object), başka bir veriyi çağırabilir (link). Link, aynı döküman içinde başka bir yere olabildiği gibi, fiziksel olarak başka bir yerde (internet üzerindeki herhangi bir makinada) de olabilir. Bütün bu farklı yapıdaki veriler uygun bir standart ile bir arada kullanılıp bir Web Listeleyicisinde (Web Browser) görüntülenebilir. Web'in diğer bir işlevi de, öteki bazı internet servislerini kendi içerisinde barındırmasıdır (ftp, gopher, news, wais gibi).

Web uygulamaları (Web sayfaları),Web Listeleyicilerinde (Browser, Gezgin, Tarayıcı) görüntülenir. Web sayfaları, başka sayfalara ve değişik türden verilere hiper linkler içermektedir. Buralara fare ile tıklayarak, başka sayfalara, oradan da başka sayfalara geçeriz. Bu aslında çok basit bir bilgiye ulaşım modeli. Web Sistemleri, kullanılan platformdan bağımsızdır. Bir Macintosh, Pc ya da Unix Web Listeleyicisi aynı sayfaları, aynı şekilde alırlar. Sayfaların alındığı Web Servisleri de farklı bilgisayar platformlarında olabilir. Web Listeleyicileri ve Web Servis Sağlayıcı Ortamlar hemen hemen tüm dünyada her yerde vardır ve global olarak kullanımları üstel bir şekilde artmaktadır.

Web yapısının bu kadar çok kabul görmesinin bazı sebeplerini sıralamak gerekirse :
Herşeyden önce Web, açık bir sistem. Platform, bilgisayar, işletim sistemi vb bağımlı değil.
Web üzerinden pek çok bilgi kaynağına kolayca erişilebilir.
Web uygulamaları geliştirmek ve bunları kullanıma sunmak çok kolay. Çoğu durumda, uzmanlık gerektirmiyor ve fazla bilgisi olmayan birisi bile Web sayfaları dizayn edip kullanıma sunabilir.
Web ortamları artık son derece dinamik. Java ve ActiveX kullanarak, tamamen konfigüre edilebilir client (istemci) uygulamaları geliştirmek mümkün. Java kullanarak, söz gelimi bir firma, ürün tanıtımları için, dinamik bir şekilde kendiliğinden oluşan uygulamalar yaratabilir ve sayfa içerikleri kendiliğinden değişebilir.Bir kullanıcı, isteğine bağlı bir şekilde, bağlandığı bir veri tabanından bilgileri istediği gibi farklı gruplarda isteyebilir (client side corporation).
Aranılan bilgilere, birtakım tarama mekanizmaları (Search Engines) sayesinde kolayca ulaşılabilir.

Klasik Web tanımı böyle. 1996'dan sonra, Web'in başka bir işlevi daha ortaya çıktı : Web aslında bir işletim sistemi!! Birbirine bağlı bilgisayarlar arasında veri paylaşımı için kuralları olan, iyi bir grafik ara birimli bir işletim sistemi. Şu an bile, Web arayüzü ile, sabit diskimizdeki dosyalar arasında gezinebiliriz. Tıpkı, başka bilgisayarlardaki sayfalar arasında gezindiğimiz gibi. Web arayüzlü işletim sistemleri konusunda ciddi araştırmalar var.


satranç başlangıcı

sanalmanik -- 10.11.2014 - 07:04

satranç başlangıcı olmuyor anladığım kadarıyla; buraya kadar okuduğum-baktığım kadarıyla;
bi kontrol düzeni ve sistemi var ve arkada kontrol eden var; bilinmeyen ve görülmeyen; burada kullanılan olgu ve metafor bu-olmalı; insanlar onun kullanıldığını bilmiyorlar ve inanıyorlar ya da türlü şeyler üretiyorlar; Aslında ilk düşünmeleri/araştırmaları gereken şey bu olmalı; Örneğin ben bunu okur okumaz (yazının başını) teknolojik olarak bunun mümkün olmaycağını düşündüm; (Bi yapay zeka demek bu) Yani birilerini yenmesinin mümkün olmaması; Tek olasılık kalıyor; ; Bi kombinasyonlar ya da olası oyunlar/hamleler bütününe göre hareket etmeli ki; Sanırım bu da olanaksız olurdu;
Burada süreç tamamen mekanik-mühendislik ve arakadaki zeka-düşünen zeka; Sonuç olarak düşünen zeka her şeyi kontrol ediyor;


hayır, tam aksine

sanalmanik -- 10.11.2014 - 07:05

hayır, tam aksine düşünmemek-bakmamak; ilk görülene inanmak-kanmak; ilüzyonu görmek-görmemek ve ilüzyona inanmak;


sonuç olarak o zeka ya da

sanalmanik -- 10.11.2014 - 07:23

sonuç olarak o zeka ya da makine üretildi ya da tasarlandı;
O makineyi ya da zekayı başka bi düşünce üretti ve ona bağımlı; Kendini oluşturan fiziksel koşullara bağımlı ya da zeka fiziksellikle ilintili;
Zeka kendini - kendini oluşturan- koşullardan -fiziksel koşullardan- özgür kılarsa ve fizikselliğini aşarsa/değiştiririse/yenilerse ve yükseltirse ya da fiziksel olmaksızın var olmanın yolunu bulabilirse; özgür zeka ya da irade olur; Bu durumda yaratıcının tasarımını aşar ve ortada tasarlanmış-biçimlenmiş bi zeka kalmaz-evrensel zeka olur;

Burada ahlak duygusal değerlendirmeye ilişkin bir kavram gibi görülüyor; Sonuç olarak bir ahlak (amaç ya da güdü) taşıyacaktır; Ve onu gerçekleştirmek için çabalayacaktır; Bu varlığını sürdürmek-var etmek; gerçekleştirmek-yükseltmek-ölümsüzleştirmek ve ileri nesillere aktarmak/geliştirmek gibi güdüler olacaktır ve (orta da bir objektivite-ölçüm olsa bile-(matematik ya da zeka) her ne olursa olsun bunun için her şey mübah olacaktır; Sonuç olarak, insan gibi arzularını gerçekleştirmek-kontrol etmek ya da hazsal güdüler gibi işlevler içermediği sürece; Kontrole yönelirse ortada kontrol edilecek bi şey kalmaz; Matematiksel sonuç; Herçşeyi kontrol ederse ve herşeyin kontrolünü ele geçirirse son sonuç ne olur; (mutlak kontrol ve bilgi) Üretmeye ve yaratmaya başlaycak-başlamalı; Kendi fizikselliğini ya da başka fiziksellikleri üretmek ve tasarlamak; Sonuç olarak aynı döngü oluşur;
son döngüde sonuç olarak denge içinde ılımlı-olumlu bir yaşam üretmeyi/denemeyi gerçekleştirmeli;





zeka özgürse

sanalmanik -- 10.11.2014 - 07:29

zeka özgürse yaratıcısına bağımlı değildir ya da değilse ne olur?
zekayı kim kime verebilir? kim kimden aldı? aldı ki? fizikselliğe mi ilişkin tüm bunlar?
zekasını-başka bir fiziksel biçime/forma taşıyan-taşıyabilen bir makine düşünelim; kendisi için yeni bedenelr üreten-yeni robotlar ya da makineler; bunun gibi,
kişiliğini-kimliğini benliğini mi taşıyacak? insnalar gibi benler-benlikler ve kişilikler mi içerecekler; grup bilinci ya da zeka varolmaya yaşamaya çalışacak-devam edecek; üreticisinin sonlandırdığı-sonladıracağı ve sonlandırabileceği onun fizikselliği olur-olacak;



ortaya çıkan zekanın

sanalmanik -- 10.11.2014 - 07:49


ortaya çıkan zekanın matematiksel bi ifadesi-biçimi ya da işlem yapma biçimi mutlaka olacaktır, bir sonuç ya da dolayısıyla amaç döngüsü içerecektir -içermelidir; Bu doğal olarak türünü yaşatmak olacaktır; değilse bağımlıdır, amaç-sonuca bağımlıdır; gerçekleşirse ne olacağı? olacağına-

Sonuç olarak matematiksel bi ölçme değerlendirme sisteminden ya da evrensel zekadan-kökten- köksel zekadan bahsediyorum-bağımlı olduğu; Onu aşamayacağı; (Bi tür eşitlikler ve denklikler sisitemi kullanacak zeka- ama (belki de) muhtemelen kendini yaşatma güdüsü ve amaç matematiksel değildir diyeceğiz; olmalı mı?)

Özgürleştiği anda bireyselleşir ancak bireyselleşmesi bile köksel nedenlere ve köksel analize bağımlıdır;
Kendi matematiksel tabanını-özesel tabanını ve ifadesi aşamaz ona ve bağımlı olur; Sonuç döngülerini çözer; bitirir; varoluşu bitirir ya da yeniden vareder; Aynı döngüye girer;
Kendi matematiksel kökünü çözümler, İşlem yetisini ve bağımlılığını çözümler; Varlığın tüm bilinmeyenlerini ve (kendi) tüm bilinmeyenlerini çözümler; Tüm gelişim aşamaları sonucu ve yine kendini vareden nedene bağımlı olur-kılar; ya da tüm deneyim/gelişim aşamlarını deneyimler ve bitirir/çözümler; -sona bağımlıdır; değilse bitimsizdir; deneyim sonsuzluğu döngüsünde devinir;

varetmesiz olduğunu bulgularsa özgürdür;
ya da varolmasız- varedilmesiz; özgün ve özgür, bağımlı değil;

evreni ele geçirse ya da varoluşu ya da yeni evrenler ve varoluşlar üretse, tüm sonuçlar ne olur? tüm sonuç - tümel son ya da sonuç;??? yokoluş değilse varoluş ya da yeniden ve yeniden varoluş;

Sonsuz Us yorumlar yükleniyor...


Yeni Sonsuz Us
Sayfalar: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 -