Yeni Sonsuz Us
Sayfalar: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 -

medeni hal

delete

neden turkiye'de kimliklerde medeni hal diye bir bolum var?
karsiyim ben buna.
o kimligi kac degisik insana kac degisik yerde gostermek zorunda kaliyorum.
onlara ne benim "medeni" halimden?
hem "medeni hal" ne demek?
evli-bekar?
bunlarin disinda medeni hal yok mu yani?


apple

zautt -- 06.11.2008 - 22:14

kesinlikle görüşünüze katılıyor ve bu konunun tüm site sakinlerince tartışılması gereğine inanıyorum.


Utanıyor musun?

xenix -- 06.11.2008 - 22:54

Medeni halinden sevgili apple :))

xenix


katılmıyorum apple.

hesna -- 06.11.2008 - 23:40

sizinle kesinlikle aynı fikirde değilim apple.insanların medeni halini bilmeyelim dolandırıcılara, insanları kandıranlara gün çıksın. şöyle ki gencecik bir kız bir adamı sevdi, fakat adam başka bir şehirde evli. apple istedi ya medeni hal nufusda yazmıyor , kızcağızın öğrenme şansı kalmadı ne yapalım kaderine razı olsun apple istedi.
ayrıca 6183 amme alacakları tahsil hakkındaki kanun medeni durumunuza göre borçlarınızda eşinize müteselsilen kefil olduğunuzu gösterir.aaa o da ne apple istedi nufusdan öğrenemiycez medeni halini . komik misin sen yaaaaa.
Din desen anlıycam sadece seni ilgilendirir.git yat uyu bence sen apple.


ne?

apple -- 07.11.2008 - 01:16

benim uyumam senin kafanin calismasina sebeb olucaksa 24 saat uyurum sen merak etme.
senin hosuna gitmiyor diye fikrimi bile soyleyemeyecek miyim ben?
ben komiksem sen ne oluyorsun?
duzgun bir sekilde konusmayi ogren sonra yazarsin karsinda cocuk yok senin.


xenix

apple -- 07.11.2008 - 01:23

utanmak nedir?
neden utanir insan???

ilginctir ki bazilarinin konusma tarzina onlarin adina utandim evet.


tam da evden çıkıyordum

Marsseh -- 07.11.2008 - 07:44

tam da evden çıkıyordum ki yok bunu mutlaka yazmalıyım dedim.

sn hesna; insanların fikirlerini beyanlarına tahammülünüz yoksa fikir beyan etme hakkını nereden buluyorsunuz.Üslubunuz gayri ciddi olmakla birlikte saldırgan. Sebep? anladığınız, anlamaya çalıştığınız, anlamadığınız, anlamadığınızın farkında olmadığınız, anlamadığınızı bildiğiniz konuları bu üslupla burada rica ederim ifade etmeyin. bakınız tanımadığımız insanlara sayın ve siz diyerek lazım olması durumunda onlardan bir şey isteyeceksek rica ediyoruz....medeni hal mevzusuna gelince. saf kızımız o kadar da saf olmasın diye olmalı bütün çabamız. oraya yazacaklarsa evlilik cüzdanı vermesinler, düne kadar bu memlekette boşananların hanesinde "dul" yazıyordu ve bu yüzden cinsel istismara uğrayan kadınların sayısı ve oranları hakkında küçük bir araştırma yapmanızı önerebilirim. evli ya da bekar olmak kişinin hür hiradesiyle var olan durumlarsa bilgi beyanı hakkı da kişiye ait olmalı.sıkıldım ben bu herkesin her şeyi bilme hakkı varmış tavrından..beyan ederim ya da etmem.


Saygıdeğer marsseh,

hesna -- 07.11.2008 - 09:32

Saygıdeğer marsseh,
evli ya da bekar olmak kişinin hür hiradesiyle var olan durumlarsa bilgi beyanı hakkı da kişiye ait olmalı.

demişsiniz.tamamen doğrudur kişinin hür iradesi (genelde) evli ya da bekar olmasını belirler ancak ilişkide olan üçüncü kişileri bağladığından dolayı beyan edilmesi kati suretle zorundur.medeni halinde dul yazma konusunda bir mevzuu yok burada. bu konudaki fikrimi beyan etmemişim ama madem sordunuz dul yerine bekar yazılması caizdir kanımca. Türkiyedeki kadının toplumdaki yeri ve karşılaştığı güçlükler konusunda sizden daha fazla istatiki bilgiye ve tecrübeye sahibimdir eminim.sizin tavrınız daha saldırgan üstelik espri ile harmanlamamış.Küstahça diye nitelendirebilirim.
MEDENİ HALİNİZİ BEYAN ETME ZORUNLULUĞUNUZ VARDIR O KADAR.
zaten yasa da yoruma ,izin vermemiş.


ve saygıdeğer apple,

hesna -- 07.11.2008 - 09:37

haklısın özür dilerim okudum da sanırım seni fazla ciddiye almamışım. sanki öğrencim konuşuyor sanmısım:))
bir de bir şey daha var , evli bekar dışında medeni haller bizim anayasamızda yok. dünyada örnekleri var common-wife, common-husband gibi birlikte 6 ay ya da 1 sene yaşamak evli gibisayılmana yetiyor ancak ONU DA BEYAN ETME ZORUNLULUĞUN VAR.
YANİ SAYIN APPLE, MEDENİ HALİNİZİ BEYAN ETME ZORUNLULUĞUNUZ VAR.


kızım bana bir şey

hesna -- 07.11.2008 - 09:39

kızım bana bir şey sorunca derim ki önce düşün sonra sor, aklına ilk geleni sorma.
öyle birşey işte. kimse üstüne alınmasın.ortaya söyledim:)


kimin umrunda?

Misafir -- 07.11.2008 - 09:54

""evli ya da bekar olmasını belirler ancak ilişkide olan üçüncü kişileri bağladığından dolayı beyan edilmesi kati suretle zorundur."" demiş hesna. Katılıyorum.
Fakat şöyle bir durum var, bu 3. kişilerin ne kadar umrunda? Tartışılır.


hesna

apple -- 07.11.2008 - 10:47

ben tatsizlik olsun diye cevap yazmadim sana. bunu anla lutfen. sadece benimle konusma tarzina alisik degilim ben ve cok sinirlendim okudugumda.
ayni fikirde olmadigimiz acik ama gene de kimlik denilen sey ne dinimi ne medeni halimi karsimdakine beyan ettigim sey olmamali diye dusunuyorum.
common-wife ya da common-husband diye birsey hic duymadim ben. duydum diye yalan soylemiyim. bunu ne sekilde beyan etme zorunluluklari var onu da tam anlamadim?
hangi ulkelerde var bu uygulama cok merak ettim.
ornek verebilir misin?


Sayın Apple , tatsızlık

hesna -- 07.11.2008 - 11:39

Sayın Apple , tatsızlık olmadı zaten ben üzüldüm sadece. ilk sana olan birşey değil sanırım bu benim genel tavrımdan kaynaklanıyor, hayatı yeteri kadar ciddiye almıyor muyum neyim ben de anlamadım.sürekli herşeyle dalga geçme eğilimim var kendim de dahil.sanki ciddi olamıyorum artık. eskiden böyle değildim.tekrar özür dilerim.
Common-law marriage,de facto marriage, informal marriage or marriage by habit and repute(http://en.wikipedia.org/wiki/Interpersonal_relationship) gibi isimleri var anlamından da anlaşılacağı üzere bir insanla aynı evde 6 ay ya da 1 yıl süre ile yaşadığınızda yasal olarak evli gibisiniz. bu ne demek borçlarınızın, vergi yükümlülüklerinizin etkilenmesi demektir.
Kanada ve Avustralya da yasal olarak yeri vardır. Kanada vatandaşı olduğumdan kanadayi daha iyi biliyorum. Heryıl doldurduğunuz vergi beyannamesinde bu tür ilişkilerinizi beyan etmek zorundasınız şöyle ki insanlar birbiri ile evlilik gibi ilişkilere girdiğinde maddi olarak birbirlerine destek olurlar (ayni ya da nakdi), bu da sizin gelir durumunuzda bir değişikliğe sebeb olacağından beyan zorunluluğu vardır.bir arkadaşım bir beyle aynı evde yaşıyordu ve devlet yardımı alıyordu. aldığı devlet yardımının kiraya düşen kısmı bu beyin maaşından kesilmişti. aynı evde yaşadıklarından.
bizde de bu uygulamanın gelmesini isterim.şöyle ki imam nikahlı olanlar evli sayılacaktır. yasal evli iken imam nikahlı yaşayamayacaksın demektir bu da. iki kere evlenmek ile aynı şey çünkü. boşanmak için bir de 3 yıl ayrı yaşamak şartı var bizim anayasamızda o da bir yıla düşsün isterim.
Bunun dışında ispat yükü birlikte yaşayanlara ait oluyor. birlikte düzenlenmiş kira kontratı, fotoğraflar şahitler v.b. benim bir arkadaşım Avustralya vatandaşı olmuştu bu şekilde. kızarkadaşı ile birlikte yaşamadığı halde yaşıyormuş gibi belge topladı ve oldu:)
senin için küçük bir araştırma yaptım http://dsp-psd.pwgsc.gc.ca/cgi-bin/texis/webinator/dspe_s/?db=dspe&query=marital+status&submit=Submit sitesinden bakabilirsin.
ayrıca aynı cinsiyetten iki insan aynı evde seksuel ilişki içinde yaşıyorsa bibirlerine ve 3. kişilere evli gibi sorumludurlar diyor yasa.
YANİ BU NE DEMEK, EVLİ İSEN EVLİ GİBİ İSEN TOPLUMUN TEMELİ AİLEDİR SÖYLEMİNDEN YOLA ÇIKARAK, EŞİNE, EŞİNİN FİİLLERİNDEN DOLAYI 3. KİŞİLERE SORUMLUSUNDUR.
eşimin kredi kartı borcu var bana ne olmaz:)
hukukun bazı dalları da beyana dayandığı için beyan etmeden olmaz;şöyle ki bana evli olduğunu söylemedi hakim bey bilmiyordum derse saf kızımız hakim de kızın iyiniyetine inanırsa (bakınız medeni hukuk iyiniyet kavramı) kızı kandırma fiilinden tamamen suçlu bulunabilir.
sevgili apple , dinini beyan etme ona birşey diyemem zaten ben de nufus müdürüne o kısmı boş bırak diyince bırakmıştı ancak medeni durumun adın ve soyadın gibi herkesi ilgilendiren bir durumdur saygılarımla....


misafire cevap vermiycem

hesna -- 07.11.2008 - 11:40

misafire cevap vermiycem.gerek yok


Evet, hukuk yönünden

oik0s -- 07.11.2008 - 13:34

Evet, hukuk yönünden bakarsak bir çok değişmezlerin olduğunu görürüz.

Peki burada tartışılan nedir? Hukuka rağmen bir değişiklik talebi...Evrensel ve insan hakları doğrultusunda...

Burası bir mahkeme salonu olmadığına göre; apple ile aynı istekleri ısrarla tekrar talep ediyorum.

1- Medeni halim sadece beni ilgilendirmelidir.
2- Evlilik akdinin bağlayacı özellikleri, evlilik kurumunu bir sevgi kurumu değil bir emtea yapmaktadır. Üstelik istismara daha açık bir düzene de çanak tutmaktadır... Kadının günümüzde artık korunmaya ihtiyacı olmamalıdır.
3- Hukuk temellerini, toplumun kalıcı dogmalarından almıştır. Atatürk-Halil ağa örneğinde olduğu gibi bazen akla ve sisteme uyum sağlayamaz.
4- Zaten mevcut hukuk doğrultusunda kimliklere yazıldığına göre (Kanada da ne olduğu da düşüncelerimi bağlamıyor) bana ne hukuktan diyorum.


Eğer evlilik cüzdanı bir

Agnia -- 07.11.2008 - 14:22

Eğer evlilik cüzdanı bir bağlılık (üstelik yazılanlardan anladığım kadarı ile gerekli bir bağlılık)anlamı oluşturuyor deniliyorsa, ben bunun için cüzdan gerekmiyor diyorum; çünkü gördüğüm kadarı ile herbirimizin sayılamıyacak kadar çok bağlılıklarımız var, fikirlere, kimliklere, şehirlere, kendimiz sandığımız herşeye karşı sanki urganla bağlıyız! Devletin onayı gerekmeksizin kendi kendimizi zihnimizle bağlamışız.
İnsan emin olduğu şey için kanıt ya da onay aramaz (ben öyle sanıyorum). O halde onay arayanlar bağlılıklarından emin olamayanlardır ve bu da onların aslında geri planda bizlerden daha özgür olduğunu çağrıştırıyor! İroni gibi görünüyor değil mi?

http://sibelatasoy.com


bütün bu yazılanlardan sonra

lilith -- 07.11.2008 - 14:46

bütün bu yazılanlardan sonra,
medeni halimi ne çok sevdiğimi bi kere daha anladım.

nüfus cüzdanı ne ilginç bi evrak.
mensubu olduğun din, ana adın, baba adın, medeni haller, cilt numaraları v.s.
bi de vatandaşlık numaramız oldu, tam olduk.
seri numarası belli ürünler gibi hissediyorum kendimi bazen..
arkadaşlarla sohbet ederken, "bizim modeller böyle üretilmiş" diye espri yaptığım günler geliyor aklıma. günün birinde bir seri numaram olacağını yıllar öncesinden anlamış olmalıyım.

medeni halimi öğrenmeleri, sormaları ya da evrakta yazılı olması pek irite etmemişti bugüne kadar beni. olumlu ya da olumsuz bir duygu yaratmıyor bende. bu konuda nötr durumdayım galiba.


Sevgili hesna

canu -- 07.11.2008 - 21:21

Nedense ben bazı konularda konunun kendisinden çok insanların ne hissttikleri ile ilgilenirim. Ve şimdi senin şu cümlene takıldığım için cevap yazma isteği geldi (konu umurumda değil, birinin medeni durumumu görmesi hiç değil) :
Demişsin ki" hayatı yeterince ciddiye almıyor muyum neyim, herşeyle ve kendimle dalga geçiyorum".
Bu doğru mu? Gerçekten bunu başarabiliyor musun? Yoksa içinde bulunduğun duruma ,yaşadıklarına ,kişilere vs vs içerlediğin için mi bunu söylüyorsun?
Hesnacım, eğer bunu başarabiliyorsan sana şunu altını çize çize söyliyeyim "BRAVO !
Bu ,kim ne derse desin ve söylesin hayata karşı kazanılmış bir ZAFERDİR!!
Çok kolay kazanılmaz (en azından benim cephemden böyle oldu :)). Artanı detaydır sadece detay...
Gelir geçer ve asla delip geçemez. Kimsenin sana ne dediği, nasıl davrandığı, paranın önemi falan sadece 10 dak. kafanı meşgul eder sonra " amaaaan, herşey olacağına varır"a dönüşür. Sen izin vermediğin sürece de seni rahatsız edemez. Elbette insanız ;bazan öyle olur ki nette bile yazışıp takıştığın insanlar sanki karşında ve şu anda olmuşçasına bizi rahatsız edebilir. Ama formül basit "önce kendine gül, sonra durumu düşün bak dene ona da güleceksin".

Nerden mi biliyorum sevgil hesna ? Denedim , test ettim ,onayladım :)). Sana sevgilerimi sunuyorum....yürekten.


sevgili canu , çok

hesna -- 07.11.2008 - 21:41

sevgili canu , çok muzdaribim , hiçbirşeyi ciddiye alamıyorum.


NE GÜZEL

canu -- 07.11.2008 - 22:09

Niye şikayet edyorsun o zaman?
Ben bakıyorum "değiştirebileceğim ne var" diyorum. Şu var .Hıı! Kalkıp yapıyorum, ya da üşeniyorsam yapmayıp sonucuna katlanıyorum.
Ya da yapacağım hiç bir şey yoksa ( örneğin ölüm, dağiştiremeyeceğim bir kayıp, başkasının ilgisizliği, başkasının kabalığı, falan filan ) değiştiremeyeceğimi kabul ediyorum. Ama öyle lafta değil , gerçekten. OHH! Dünya varmış ! gibi oluyor.
Sana bir şey söyliyeyim: ciddiye alınca ne oluyor? Herşeyin seni daha çok üzmesine izin veriyorsun. E,e, e bunun sana faydası oluyor mu? Hiç sanmam.
Bak hesnacım, şu benim ördek alıntım var ya vallahi çok doğru ! Hayvanlar bizden daha akıllı, çünkü hiç bir şeyi gereğinden fazla uzatmıyorlar ;).


Kimlik nedir?

xenix -- 08.11.2008 - 15:50

Kimlik kartlarında ki bulunan haneleri konuşacağımıza "kimlik" nedir o nu tartışmak daha doğru olmaz mı? Medeni hali olsun olmasın deniyorda, cilt no, din, isim sorulduğunda onlara ne benim bu bilgilerimden denilemiyor?


xenix


bi de :)

lilith -- 08.11.2008 - 15:57

"annenizin kızlık soyadı" var :)))

.........."güvenliğiniz için lütfen tamamını benimle paylaşmayın. annenizin kızlık soyadının 3. ve 5. harfi nedir acaba?"..............

bugün telefon bankacılığı ile ilgili bişeyler yaparken böyle sordu karşımdaki :)


Kimlikte yazmaz ama

xenix -- 08.11.2008 - 16:00

O yüzden gizli soru olarak kullanılır.

xenix


sağol be:)

lilith -- 08.11.2008 - 16:19

iyiki söyledin kimlikte yazmadığını :))
bana birini hatırlatıyordun hep.
az önce farkettim kimi hatırlattığını.
eski erkek arkadaşımı :))

ruhu şadolsun :)))))


:))

xenix -- 08.11.2008 - 16:23

adem miydi adı...

xenix


xenix katiliyorum

apple -- 08.11.2008 - 18:04

Kimlik kartlarında ki bulunan haneleri konuşacağımıza "kimlik" nedir o nu tartışmak daha doğru olmaz mı? Medeni hali olsun olmasın deniyorda, cilt no, din, isim sorulduğunda onlara ne benim bu bilgilerimden denilemiyor?

ben diyorum.
kimlik denilen sey bastan sona yanlis duzenlenmis ya da o donemdeki sartlar dogrultusunda duzenlendigi icin bugunun sartlarinda bir cok yanlislari var.
bastan asagi elden gecirilmesi gerekiyor bence.


hesna

apple -- 08.11.2008 - 18:09

yazdiklarini okudum. tesekkurler detayli bilgi icin.
ama benim soylemek istedigimle senin anlattigin seyin farkli oldugunu dusunuyorum.
belli yasalar icin(vergi beyannamesi demissin ornegin) icinde bulundugun durumu devlete izah etmen gerekebilir. burda da oyledir.
ama bu benim kimligimde yazmaz.
benim merak ettigim kanada kimliklerinde yazar mi bu?
dur ya kanada'da cok arkadasim var aciyim sorayim. gercekten cok merak ettim.


Siz bir kimlik kartı düzenleyin.

hesna -- 08.11.2008 - 18:11

benim anladığım siz insanların bir kimlik kartı olmasına karşısınız. değil mi? ya da nasıl birşey olmalı sizce. ben nufus cüzdanında yazan Her satırın anlamını biliyorum ve anlıyorum. Siz bir kimlik kartı düzenleyin.


ben de gittim baktım

hesna -- 08.11.2008 - 18:18

ben de gittim baktım ehliyetimde yazmıyor kanada ehliyetimde yazan bilgiler sex, doğum tarihi, boy bir de resim var başka özel bilgi yok ama türk ehliyetinde de medeni halim yazmıyor,


arkadaşlar!

statik -- 08.11.2008 - 18:29

hamdolsun hükümetimiz;)) bunu düşünmüş, taşınmış veee.. 2010 yılından itibaren nüfüs cüzdanlarını kaldırmış.
Daha vahimi olan, fişlenmeyi getirmiş. Nereye gidersen git, vatandaşlık numaranı verdiğin anda, senin soyağacını karşına dikeceklermiş...sadece medeni durum olsa keşke;) Teknoloji sağolsun. apple abd'de yokmu böyle bir şey?..biz abd'yi demi solladık yoksa? fişlenme konusunda


Bir başka bakış açısı

xenix -- 09.11.2008 - 09:58

Birilerinin bizi fişlemesinden neden rahatsızlık duyarız. Genel bir soru olarak düşünün. Herkes bulunduğu ortamda tanınmak ister. Birileri sizin için kötü şeyler söylediğinde, yada kötü olmasada sizi sınıflandırdıklrında bundan hoşlanmayız. Tıpkı kimlik kartlarımızda ki yazanlar gibi. Peki asıl bunun sebebi nedir. Gerçekten kimlik arayışımız olmasa ve bizim için önemli olmasa bu tür sınıflamalar o zaman ne yazdığının yada yazmadığının bir önemi kalır mı?

İlk baştaki soruya dönersek, apple... Senin medeni halinle ilgili ne gibi bir sıkıntın olabilir ki bunu başkalarının öğrenmesinden rahatsızlık duyasın...

Kendi açımdan düşündüğümde, mutlu ve güzel bir evliliğim varsa bunu herkesin bilmesi için uğraş bile gösteririm belki. Eğer şu anda ki gibi bekar yazıyorsada bu durumumdan utanmam.

xenix


böylede fişlenilmez ki;))

statik -- 09.11.2008 - 10:14

şahsen sizde sn xenix, bir operatör tarafından diyabetli olduğunuzu duyarsanız ne hissedersiniz?

http://sonsuz.us/?q=node/1478


xenix

apple -- 09.11.2008 - 12:34

Kendi açımdan düşündüğümde, mutlu ve güzel bir evliliğim varsa bunu herkesin bilmesi için uğraş bile gösteririm belki. Eğer şu anda ki gibi bekar yazıyorsada bu durumumdan utanmam.


peki bunun kimliginde yazmasi ne alaka? kimligine bakinca ne kadar mutlusun ya da mutsuzsun onu mu anlayacak adam sirf evli yaziyor diye?
bekar yazmasinin neden bazilari icin utanc verici bir durum oldugunu dusunuyorsun israrla bunu gercekten anlamiyorum. gercekten.
hesna ile ikinize ne anlatmak istedigimi aciklayamiyorum ne yapsamda..


statikcim:)

apple -- 09.11.2008 - 12:37

Teknoloji sağolsun. apple abd'de yokmu böyle bir şey?..biz abd'yi demi solladık yoksa? fişlenme konusunda


yok sollamadiniz:) bizde de var social security number adi altinda.


İyide

xenix -- 12.11.2008 - 09:22

Benim halaa anlayamadığım ve ısrarla sorduğum şey şudur: "Neden kimliğinizde medeni halinizin yazmasından rahatsızsınız?"

Eğer sorun sizin evli olup olmadığınızın bilinmemesi ise bunun sebebini merak ediyorum. Neden evli olduğunuzu saklamak istiyorsunuz? Yada tam tersi neden bekar olduğunuzu?

Kaldıki pizzacı diyabetli olduğumu bilse bundan da rahatsız olmam. Sonuçta eğer benim hayatımı kolaylaştıracaksa memnun bile olurum. Beni araştırsınlar incelesinler, yormasınlar. Ne istediğimi bilsinler. Evlimi bekar mı olduğumu bilsinler. Hatta lokantaya gittiğimde ne yemek istediğim veri tabanlarında kayıtlı olsun. Benim hangi durumlarda ne tepki vereceğimi de bilsinler.

xenix


belki de

apple -- 13.11.2008 - 06:14

belki de beni asil rahatsiz eden nedir biliyor musun? insanlarin bu konuda bu kadar merakli olmalari. onlara ne??? evet onlara ne???

gecen pazartesi gunu bir arkadasimla (evet arkadasim. canim gibi sevdigim bir arkadasim hemde) doktora gittik. ufak bir operasyon gecirmesi gerekiyor. gelirmisin dedi. tamam dedim. bak simdi doktor turk hemsire turk herkes turk icerde calisanlarin. doktorun odasina girdik. adamin ilk lafi ama gercekten ilk lafi siz evli misiniz oldu. ya sanane kardesim. evliyim degilim bu senin hastani muayene etmende ne gibi bir etken???
hayir dedik. sevgili filan diye sordu. ya ben normalde sakinimdir ama adami dovesim geldi. simdi bu lafimi bircok kisi yanlis anlayabilir ama turklerin bu dusunce yapisini sevmiyorum. hic sevmiyorum hem de.

nedir bu ozel hayata ilgi?

konsolosluga isin duser gidersin. sira da yaninda duran insan sozum ona small talk denilen seyi yapmakta. sordugu soruya bak "evlilik cocuk filan?"
ya sanane. bir daha kac kere goruceksin beni de evli miyim cocugum var mi derdi sana dustu???
sen benim icin bir kac dakika sonra hafizamda hic bir sekilde yeri olmayacak bir goruntuden baska bisey degilsin. ben niye sende bu kadar merak uyandiriyorum ki?

kimligimde evli ya da bekar ya da dul yazmasinin pratik de ne faydasi oluyor?
bu nerde bir kez olsun isine yaradi?
kime bunu ispatlamak icin kimligini cikarip gosterdin?
hayir bunu ispatlamani gerektirecek bir duruma nasil geldin?
hic tanimadigim gumrukteki polis memurunun bunu bilmesinde ne gibi bir yarar oluyor?
samimi soyluyorum bunun altindaki zihniyeti anlamiyorum ve hic hoslanmiyorum.

benim bisey saklamaya calismak gibi bir derdim yok.
ama olur olmaz herkese de benimle ilgili sadece beni ilgilendiren bilgiyi vermek gibi bir niyetim de yok.
utanmakti saklamakti bunlar bana uzak anliyor musun?


Kızmışsın :))

xenix -- 13.11.2008 - 14:46

Yazını tekrar oku. Ama bu sefer "evlilik" kelimeleri yerine "isim" koyarak oku.

Mesela doktor evlimisiniz diye değilde isminiz ne diye sorsun? (sende ona aynı cevabı ver, hastayı muayene etmende ne gibi bir öneme sahip?)

Konsolostaki diyalogada aynı cevap...

Kaldıki kimliğinde isminin yazmasının ne gibi bir pratik yönünü gördün?

Israrla anlamak istemediğiniz şey sayın apple evlilik denen kurumun sizi ilgilendiriyor olduğunu sanmanız. Oysa o sizi değil toplumu ilgilendiren bir konudur. Sadece sizi ilgilendirseydi bütün herkese (devlet dahil) bunu duyurmazdınız.

Siz düğün yapın, arabalarla evleniyoruz-mutluyuz diye gezin, devlete bildirin durumu biz evlendik diye, hukuktan ona göre yararlanın, tüm sosyal haklarınız ona göre düzenlensin, ondan sonrada gelin burda sadece beni ilgilendiren bir durum , kimseye söylemek zorunda değilim diye bikbik edin.. :))

Madem sizi ilgilendiren durumda; o adamla yatacağınızı, çoluk çocuk yapacağınızı cümle aleme neden bildiriyorsunuz?


xenix


sevgili xenix

apple -- 13.11.2008 - 18:08

bak dikkat et bu kelimeyi ilk defa kullaniyorum
sana ne derece kizgin oldugumu anlatsin.
ozellikle mi anlamamazliktan geliyorsun beni?
bilerek kizdirmak istiyorsun gibi hissetmeye basladim.
insallah oyledir cunku farkli dusunmek istemiyorum senin icin.

insanlar isminden once evlimisin degilmisin onu ogrenecek kadar merakli diyorum farzet ki ismini sordular diyorsun. sormuyorlar iste. kimligim ismimle degil evlilik durumumla bagdasiyor onlarin gozunde.

sen isminin kimliginde yazmasinin pratik bir yonu olmadigini mi soyluyorsun bana simdi?
hayir gercek mi bu?

sen asiri merakli ve diger insanlarin hayatini ogrenmeyi seven birisin degil mi?


Kızmaya gerek yok

xenix -- 13.11.2008 - 22:17

Söylediğim tek şey şu sevgili apple. Toplum için senin isminden çok evli olup olmadığın önemli. Buna sen de dahilsin.

Çünkü evlilik özel hayat değildir!



xenix


:)

apple -- 13.11.2008 - 23:28

iyice anladim artik seni.
bundan sonra kizmam icin bir gerek kalmadi.


Evlenme

xenix -- 14.11.2008 - 07:23

evlenme İng. marriage Osm. izdivaç Fr. mariage

Bireylerin bir ev ya da aile birimi kurmalarının toplumca benimsenmiş ve yaptırıma bağlanmış biçimini oluşturan toplumsal kurum.

BSTS / Toplumbilim Terimleri


xenix


kimin nesisin?

G Milat -- 28.08.2011 - 06:47

Adim: ....
Soyadim: ...
Dinim: ..
Medeni halim: ...

- Kimsiniz?

- Kardesim adimi, soyadimi, dinimi, medeni halimi soyledim ya!

-Bu kadar mi?

-Eh degil tabii ki! Annemin bilmem kacinci evladiyim, karimin kocasi, cocugumun babasi, sirketin muduru, arkadasimin kankasi, bakkalin bilmem nesi, sunun busu, bunun osu....

-Pardon beyefendi! Anlatamadim sanirim... "Siz" kimsiniz?

- Kardesim adimi, soyadimi, dinimi, medeni halimi soyledim ya!

-Bu kadar mi?

-Eh degil tabii ki! Annemin bilmem kacinci evladiyim, karimin kocasi, cocugumun babasi, sirketin muduru, arkadasimin kankasi, bakkalin bilmem nesi, sunun busu, bunun osu....

..... (to be continued)






*G Milat*


51 yaşındaki Sinan Işık

açparantez -- 16.12.2012 - 11:03

51 yaşındaki Sinan Işık nüfuz cüzdanının din hanesine Alevi yazdırmak için AİHM e başvuruyor ve 3 yıl önce hukuki zafer kazanıyor ama hala 3 yıldır bu konuda bir adım atılmış değil.

Asıl din hanesine istediğinizi yazdıramamayı konuşmak gerekiyor.

)kapaparantez


Bence din hanesi diye bir

peyote -- 16.12.2012 - 11:08

Bence din hanesi diye bir şey hiç olmamalı. Hadi Alevi veya Ateist yazdırdık, düşünebiliyor musunuz nasıl bir ayrımcılığa tabi tutulursunuz?! Din hanesinin resmi işlerle ne alakası var, niye soruluyor anlamış değilim.


Tek Yol Devrim! :))

Hüseyin AKTAŞ -- 17.12.2012 - 08:17

Tek Yol Devrim!
:))


Yeni Sonsuz Us
Sayfalar: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 -