Yeni Sonsuz Us
Sayfalar: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 -

GÜNDEM KİRLİLİĞİ

delete

Sevgili arkadaşlar; Yazıp yazmamakta çok tereddüt ettiğim, fakat rahatsız ettiği için yazmaya karar verdiğim "gündem kirliliğini" tartışalım istedim. Yazdıklarımdan kesinlikle hiç bir üyemizin alınmasını istemiyorum, zaman zaman kendiminde dahil olduğu, yersiz ve gereksiz ağ günlüğü veya form konuları açarak, çok önemli ve değerli paylaşımların gündemden düştüğünü veya yeterince tartışılmadan rafa kalktığını farkettim. Açılan başlıklar, herhangi bir mesaj veya paylaşım konusunda kısırlık yaratıyorsa ve de peş peşe açılıyorsa; diğer devam etmesi gereken önemli konulara da katılım iştahını kapatıyor. Halbuki sitemizde çok değerli bilim adamları, katılımcılar ve yazarlar var. Bu arkadaşlardan yeterince faydalanamıyoruz, zira sudan konulara yorum yapmamalarını da haklı buluyorum. Tabiki bunun bir ölçüsü yok, bana göre sana göre değişen kavramlar(önem konusu) farklılık gösterecektir. Daha fazla uzatmadan yorumunuza açıyorum.


gündem kirliliği hakkında

lilith -- 06.11.2008 - 11:28

sevgili statik'in açtığı başlık oldukça yerinde.
zaman zaman yaramazlık yapma ayrıcalığına ve hakkına hepimiz sahibiz. bazen eğlenme damarımız fazlasıyla atıyor ve sonuç olarak bazı yazılar düşüyor alt tarafa...

şahsen, tartışılmasını istediğim ve aki'ye sorular sorduğum "insan iradesinin özgürlüğü" konusu vardı ki, o aşağılara düştü. o konuda aki'den yanıt gelmedi, eğer ilgili olan arkadaşlar o konuya bir şeyler yazarsa yeniden canlanacaktır diye düşünüyorum.

benim de rahatsız olduğum şeyler oldu, yeri gelmişken söyleyeyim buradan. tarzımı sert bulan arkadaşlar olabilir. soru sormuş olmamı direkt "alaya alma, aşağılama" tarzında algılayan bazı arkadaşlar olduğu düşüncesi uyandı bende. oysa ben, soru sormayı gerçekten severim. soru sormuş olmam, konuyla ilgilendiğimi gösteren bir şeydir. öğrenmekten, paylaşmaktan keyif aldığım için soruyorum. ben kendi düşüncelerimi yazıp "işte budur, ben yazdım bitti" şeklinde yaklaşmıyorum çoğu konuya. sorularımla karşımdakini de algılamaya çalışıyorum. ve bilmediğim pek çok konuda fikir sahibi de oluyorum bu sayede. örneğin bilgisev ve agnia'nın yazdıklarının yeri bende ayrıcalığı olan bölümlerdir.

ve yine yeri gelmişken dün geceki gereksiz gerginlikten dolayı sitedeki arkadaşlarımdan özür dilerim. Marsseh, yazılarını takip ettiğim biriydi. kitap cümleleriyle konuşmak ve kitaptan alıntı yapmak kargaşası yaşandı. sevgili Marsseh'in yazdıklarını kendisinin yazdığını, her ne kadar salak bile olsam anlayacak kapasiteye sahibim. yazıyı okuyan herkes bunu anlayabilir, çünkü zaten benim daha yukarıda yazmış olduğum "tanrının mutlu edilmeye ihtiyacı yoktur" v.s. cümlelerimi alıntılayarak kendi fikirlerini ortaya koymuş bir şekilde ama kitap cümleleriyle konuşma kısmına özellikle dikkat çekmemdeki sebep başkaydı. karşılıklı anlaşılamamak yazma iştahını azaltmıyor, kapatıyor. hele de başkalarının ikili tartışma/anlaşma/anlaşamama çabalarına kendince taraf olması iyice çıkmaza sürüklüyor.

benim için de durum bu bağlamdadır.


Katılıyorum

sonsuz -- 06.11.2008 - 17:39

Bunun için yazılara derecelendirme koydum. Belirli bir oylamadan sonra ortalaması 3 ün altında kalanları anasayfadan indirmeyi öneriyorum.

Böylece tüm kullanıcılar aktif olarak yazıları oylayabilir.

Bunun dışında zaten siteye yazı eklerken ölçülerimiz neler olmalı bunuda ayrıca tartışalım istiyorum.






teşekkürler sonsuz,

statik -- 06.11.2008 - 17:52

oylama önerine katılıyorum. Daha seçici, kaliteli, gündemi tam olarak kapsayacak ve mümkünse kendi düşüncelerini yayınlayan yazarların paylaşımı daha doğal olacakdır. Lilith'in "yaşasın annem" yazısı gibi;))


Sevgili sonsuz ve statik

canu -- 06.11.2008 - 18:07

Önerinin sahipleri olarak siteye yazı eklerken ölçülerin neler olabileceğini önce sizler belirtseniz. Sonrada biz değerlendirsek ve kendimize göre ölçülerimizi belirtsek diyorum. Ne gibi önerileriniz var?


sevgili canu,

statik -- 06.11.2008 - 18:21

sonsuz diyor ki, "ölçüleri kendiniz getirin bak oylama butonu koydum"


Benim önerim

sonsuz -- 06.11.2008 - 18:23

Eklemeyi gerçekten istediğimiz, bizim için önemli olan yazıları (kendimiz yazmış yada alıntı yapmış olabiliriz) eklememiz.

Bunun dışında benim için herhangi bir şart veya ölçü yoktur.
Ama anasayfada gösterim için derecelendirme sistemine göre hareket edeceğim. Son gönderilerede ortalama dereceyi eklemiş bulunuyorum.

Keyfi yazı silme gibi bir lüksüm olmadığınıda söylemek isterim. Ben bu sitenin yöneticisinden çok hizmetçisiyim.





iyi de

canu -- 06.11.2008 - 18:55

Yazıları oylamak farklı,oraya yazı eklerken ne gibi kriterlerin olabileceği farklı.. Kaldı ki ben de aynen senin gibi düşünüyorum statik. Bazan lüzumsuz çekişme ve tatsız tartışmalar konudan tamamen uzaklaştırıyor bizleri. Zaten yorucu bir günden çıkıp gelen çoğumuzu "aman lanet olsun" dedirtebiliyor.
Soru sormaya çekinir olduk. Anlamadınız mı , imalar bilmem ne....ya yorumlar! Falancaya tamamen katılıyorum ... güzel katıl tutan yok. Filancaya asla katılamam , katılmam ... güzel katılma, merakında değiliz de konuya ne katkı var? Hani konuya cevap? Cevap yoksa sadece falancaya katılmamanın kime ne faydası var? Konudan tamamen uzaklaşmak dışında.

Ben sadece yazıların seçiminde değil yorum yaparken de hatta yazının kendisinden daha çok özen göstermemiz gerektiğini düşünüyorum. Çünkü gördüm ki yazı eften püften bir konu bile olsa katılımcılar fikirleriyle yazının ve konunun kalitesini yükseltebiliyorlar.Kırıcı olmanın , cevap yetiştireceğim ve falancaya haddini bildireceğim demenin bana hiç bir faydası olmadı.Faydalandığını sananlar varsa düşünmeleri gerektiğini ve okuyanları tatsız çekişmelerle rahatsız edebileceğini hesaba katmaları gerekir diyorum.
Evet senin ve lilith 'in ve şimdi benimde söyleyeceğim gibi hepimiz zaman zaman kantarın topunu kaçırabiliyoruz. Benim öncelikle önerim yorum yaparken "söyleyecek bir fikrimiz veya sorumuz varsa " konuya girmek ve net görüşünü belirtmekten yana..
Konu seçiminde kişisel görüşüm bir baskı olmasın. İsteyen istediği konuyu gündeme getirsin. Yorum yapanlar fikirlerini beyan etsin ammaaa ifade şekline ve uslubuna özen göstersin. Çok mu şey istedim?


Birşey danışayım

sonsuz -- 06.11.2008 - 19:12

Üye olmayan misafirlerde yazılara derecelendirme yapabilsin mi?





misafir,

statik -- 06.11.2008 - 19:22

gerçek misafirse olabilir... Ancak; üyelerden bazıları kimliklerini saklayarak yorumlara katılıyorlar, bu çok hoş bir şey değil. Bu sebeble, gerçekle sahte ayrılamayacağına göre, oylamayı sadece üyeler yapmalı..benim görüşüm..


misafirler

lilith -- 06.11.2008 - 19:36

derecelendirme yapmasınlar diyorum ben de...
misafirle üyeler arasında en azından bir fark olsun değil mi ya :)
zaten zile basıp kaçan kimliği belirsiz komşu çocukları gibiler :)


Sonsuz , bazı misafirlerin

canu -- 06.11.2008 - 19:37

Sonsuz , bazı misafirlerin yorumlarını alıp almama konusunda yetkili kişidir.Kaldıki üye olanlarında kime ne oy verdiği görünmüyor. Üye ya da değil hoşuna giden bir yazıya oy vermenin ne sakıncası olabilir.Yazıyı okuyan herkesin oylama konusunda hak sahibi olmasını sakıncalı görmüyorum. Misafir yorumları rahatsızlık yaratıyorsa yasaklanabilir.Bu ayrı bir konu ama burada da gündeme gelebilir.


misafirler

apple -- 06.11.2008 - 19:49

misafirler bugun var yarin olup olmayacaklari belli degil.
onlarin istegi cok onemli olmamali bence.

oylama iyi bir fikir olmus da diyelim ki en yuksek sayida oyu almis yazi ama artik kimsenin soyleyecek birseyi kalmamis konu ile ilgili, bu durumda ne olucak?
ana sayfada durmaya devam mi edicek?

son yorumlar kismini biraz daha detayli hale getirsene sonsuz.
sadece ne zaman ve cevap basligindan baska hangi konuya ait oldugunu da bilsek.


"son gönderiler"

statik -- 06.11.2008 - 20:09

harika olmuş sevgili sonsuz, bir de haftanın generalini seçelim..öneridir (ciddiyede alınabilir).. karar sizin. bu gün öneri günümdeyim;)


Aman diyeyim statik, ne olur

canu -- 06.11.2008 - 20:18

Aman diyeyim statik, ne olur bir ara ver önerilerine başım döndü . Ne generali yahu? Zaten hepimizi pusturdun :)).
Haftanın yazısı, yok yorumu ,genarali, amirali... Bir de haftanın kenardan bakanını seçelim hıı:)). O kesin ben olacağım nasılsa;).


canu

statik -- 06.11.2008 - 20:30

bu akşam gerginsin gibi.. haftanın kenardan bakanı sen olamazsın kesinlikle;)


Bütün yazıları

sonsuz -- 06.11.2008 - 20:44

Sitede dolaştıkça bütün yazıları derecelendirirseniz sevinirim. Arasıra eski yazılardan ana sayfaya getirme ihtiyacı duyuyorum. Seçimimi kolaylaştırırsınız.





Bu ne yaa..

xenix -- 06.11.2008 - 22:57

Benim girdi biçimi çalışmıyor, bu oylama yüzünden. Nerden çıkarırsınız böyle şeyleri anlamam ki. Düzeltilmesini, eğer düzeltilemezse oylamanın kaldırılmasını talep ediyorum.

xenix


Eski güzel yazıları

medisis -- 06.11.2008 - 23:04

Eski güzel yazıları kaçırdığımızda, bu tür bir uygulamanın yararlı olacağı inancındayım.


Anasayfa kriteri

sonsuz -- 07.11.2008 - 10:35

Anasayfadan indirilmesi kriteri olarak "en az 5 oy ve ortalama derece 3 ten küçük" olmasını kullanıyorum. Başka önerilere açığım. Yazıları yayından kaldırmak yada silmek farklı durumlarla ilgili oluyor, derecelendirme ile ilgisi yok.

Birde şu an 46 anasayfa var. Bunu 48 de sabitlemeyi düşünüyorum. Bu aynı zamanda şu demek oluyor, yeni yazı eklendikçe, eski yazılardan ana sayfadan çıkarılacak. Böylece 48 ana sayfada en iyi yazılar kalacak. (Bir nevi doğal seleksiyon)

Geçici bir süreliğine IP kontrolü eşliğinde misafir derecelendirmesini açtım. Sonuçta siteye bir arama motorunu takip ederek gelen misafirler okudukları yazıları değerlendirebilsinler istedim. Daha sonra kapatılabilir. Ama 48. sayfadan sonra özellikle eski yazıların seçimi konusunda bunun faydalı olacağına inanıyorum.

Birde üyelerimizden küçük bir ricam var, yazılarında ve yorumlarında Türkçe imla kurallarına dikkat etmeleri.





48

apple -- 07.11.2008 - 10:54

Bu sayinin ozelligi nedir? 50 desen anliyacagim da 48 ilginc geldi bana:)


eleme

apple -- 07.11.2008 - 10:57

Hayrettir ki oylama konusunda xenix'e katiliyorum. Eger sayfa sayisinin sabitlenmesi icin bazi konularin elenmesi gerekiyorsa bunlar en az okunan ya da en az yorum alan konular olsa daha iyi olmaz mi? Ne de olsa eski konularin bir cogunun oylanma ihtimali yok.


48 :))

lilith -- 07.11.2008 - 10:59

neden bilmem ama 48 sayısı bana tam da olması gereken sayıymış gibi gelmişti.
neden böyle geldi anlamadım.
apple tea sorunca benim de merakımı çekti birden.
niye 48 :)))


Aslında o 49 olmalı! (bu

Agnia -- 07.11.2008 - 14:40

Aslında o 49 olmalı! (bu rakam büyücüler için önemlidir, sebebini bilmiyorum)
Kırksekiz omurgalılar seviyesinin işareti olarak bilinegelmiştir. Gurdjieff hidrejen sıralaması ile ilgili tuhaf bir seviyelendirme yapar (bilenler bilir), insan kendisi 24H dir 96H ile beslenir ve 6H nin yiyeceğidir!

Melekler diye kastedilen bir yapı var, onlar da 12H dir, 48H yer, 3H nin besinidir.
Başmelekler 6H dir 24H ile beslenir ve 1H nin besinidir.
1 Nedir diye sorarsanız onu MUTLAK diye tanımlamıştır.

Bu durumda bizim başmeleklerin yiyeceği olduğumuzu anlıyorsunuz sanırım! :)))

not: merak edenler için 96H Omurgasızlardır.

http://sibelatasoy.com


omurgalılar seviyesi mi :)

lilith -- 07.11.2008 - 14:50

bana olması gereken gibi gelen sayı 48 idi.

olması gereken kavramımı da açıklayayım yeri gelmişken;
duyduğumda çok olağan karşılamışsam ben böyle durumlara olması gereken derim. nitekim olduğunda farkına varmam çoğu zaman. ne zamanki biri çıkar bu konuda bişey söyler o zaman farkederim.

imza; omurgalı lilith :)


Şimdi düşündüm de belki

Agnia -- 07.11.2008 - 15:08

Şimdi düşündüm de belki büyücüler (şamanlar) bi şekilde besin zinciri dışına çıkabilme adına 49 sayısını önemli kılmışlardır.
Aslında 49 sayısı çok güzel bir sayıdır bana göre; 7X7 dir , yedi asal sayıların en yakışıklısıdır. Tüm mistik öğretilerin değişmez sayısıdır. 7 kere 7 olduğunda bir devir biter, spiralin tek dönüşü gibi bişey! :)

http://sibelatasoy.com


İlahe Lilith

sonsuz -- 07.11.2008 - 15:14

:))
Yorumun çok güldürdü beni. Gelelim sorunuzun cevabına. (Gerçi biraz üstü kapalı vereceğim.)
Benim benimsediğim savaşçı-gezgin topluluklar, 48 sayısını önemli bir yere koymuşlardır. Bir çok uygulamlarını 48 sayısı üzerinden yaparlar. Bu yüzden 48 di.

Tabii mutlak değil bu. Değişime açığım. Agnia nın önerileride hoş duruyor. 50 ise çok vasat bir sayı gibi geldi bana.





Allah söyletmiş! İlahe

Agnia -- 07.11.2008 - 15:21

Allah söyletmiş! İlahe lilith...

Belki sen melek sınıfındansındır ve de yediğin şeyi doğal olarak seversin :P

http://sibelatasoy.com


48

xenix -- 11.11.2008 - 06:49

Geçen sinemada farkettim, film yada reklam arasındaki boşluklarda 48 yazısı çıkıyor devamlı. Sebebini öğrenirsem burda yazarım. Bilen birisi varsa ve yazarsada sevinirim.

xenix


Yeni Sonsuz Us
Sayfalar: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 -