Yeni Sonsuz Us
Sayfalar: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 -

Özgürlüğe giden yol

delete

“Özgürlük yalnızca ve daima farklı düşünenlerindir”
–Rosa Luxemburg


çağrışım :)

lilith -- 26.10.2008 - 21:18

sevgili kaplumbağa eklediğin bu sözü okuyunca, "farklı düşünce" "imkansız görünen" i, "imkansız görünen" ise, buzdolabımın kapağında asılı olan bir başka sözü çağrıştırdı bana..

"benim bazı bazı, kahvaltıdan önce, altı tane imkansız şeye birden inandığım olmuştur" (alice harikalar diyerı'ndan alıntı bir cümledir bu)



Çok ilginç

xenix -- 26.10.2008 - 22:02

Son zamanlarda bu sözü ben ve bazı bazı en az altı tane arkadaşım sıkça kullanıyorduk.

xenix: Bi yerden tanışıyor muyuz lilith?


xenix

lilith -- 26.10.2008 - 22:11

yaklaşık bir yıldır buzdolabımda asılı bu söz..
bu cümleyi okuyan arkadaşlarım;
"hadi bi tane imkansız şey söyle" derler genelde..
böyle demediğine göre;
onlardan biri olmadığın kesin :)

tanışalım istersen;
ben "lilith" :)))


Alice: I simply must get

apple -- 27.10.2008 - 00:37

Alice: I simply must get through!
Doorknob: Sorry, you're much too big. Simply impassible.
Alice: You mean impossible?
Doorknob: No, impassible. Nothing's impossible.
Alice in Wonderland

ozgurlukten imkansiza nasil geldik?


apple...

lilith -- 27.10.2008 - 11:03

benim çağrışımlarım özgürlükten imkansıza getirdi konuyu..
çağrışım işte :))
hatta imkansız dersek eksik olacak, imkansıza inanmak diyelim de tam olsun geldiğimiz yer..


inaniyorsak imkansiz

apple -- 27.10.2008 - 18:40

inaniyorsak imkansiz degildir artik bence.
imkansiz denilen beynimizde yarattigimiz bir kavram sanirim.


İmkânsız!

Kaplumbağa -- 27.10.2008 - 22:02

Evet arkadaşlar, özgürlük duygusu insandan imkânsızı da ister çoğu kez. Daha fazla özgür olmak duysundan beslenen uçmak duygusu da bundan yüz yıl önce imkânsız değil miydi?

Çünkü özgürlük duygusu insandan mücade bekler, kurbanlar ister; imkân dahilinde olsa her şey bu ne kadar özgürlüğün alanına girer ki?


BALON,KOVA,ADAM

nurcihan -- 29.10.2008 - 20:34

Adam parkta oturuyordu. Baloncuyu gördü. Balonlar hürdü. Balonlar balon olalı, hep göklerde süzülürdü… Oysa balonlar dedi, sonra adam, boğazlarında asılı ipi görmüyorlar. Ve onları balon yapan düğümü… Bilseler, özgürlüklerinden de, balonluklarından da şüphe ederler. Balonlar bunları bilemez. Balonlar kalabalık. Balonlar balonlarla beraber. Balonlar kendileriyle meşguller.



Karmaşık ilişkiler içinde, birbirlerini pohpohlayıp şişirerek, birbirleriyle çekişerek, patlatmaya çalışarak birbirlerini, esen rüzgara kapılıp çarpışarak, birbirlerini taşıyarak, taşlayarak, anlayarak, anlamayarak, birbirleriyle birlikte, yatay özgürlüklerinde gezmekteler. Balonlar, balonlar, rengârenk balonlar. Biri birinden ayrı, birbirleriyle aynı balonlar…

Ve bir balon, sınırsız özgürlüğün özlemiyle dolu bir balon, kurtuldu baloncudan ve göklere uçtu. Adam uzun uzun baktı balona. Renginden sıyrılıp bir nokta olana kadar baktı. Balonlar ise, onu görmüyordu bile. Ve adam, özgürlüğünde ipini, içinde balon şişkinliğini yüklenmiş o yalnız balona acıdı. Sonra kalktı yerinden. O da kendi yolunda yürümeye ve düşünmeye koyuldu: O balonlar ki bağımsızlıklarının bağı baloncunun elinde. İpin ucu baloncu… Baloncu dolaşır caddelerde. Baloncu istediği yere gider. Ve balonlarca balonlar, balon olalı hep göklerde gezer…



Ve sonra adam, adamı gördü. Bir kovayı sulayan adamı… Benlik dedi adamın gözleri, suyu hapseden kovadır. Havayı havadan ayırdığını sanan balon… Kovayı dolduran öz ne? Balonu şişkin tutan kim? Balon patlayacak, balon sönecek, ruhu Ruh’a dönecek. Boş kova ne ile dolu? Suyu Su ’ya dönecek. Benlik varsa sınır var. Şekil var. Balon balonken Ruh’tan ayrı, kova kovayken Su’dan…


HARİKA

canu -- 29.10.2008 - 20:39

Nurcihan çok beğendim ve bil bakalım ne soracağım?:) Sana mı ait ? Değilse kimin? Gerçekten ifade de konuda hem yalın hem ince. Sağol!


Canu'cum

nurcihan -- 29.10.2008 - 20:46

Canu'cum gönderdim sonra aklıma geldin, yine unuttum yazarını,yazı bana ait değil :)
Nerde o yetenek bende.Son paragraf özellikle olayı zaten özetliyor.
Yazı Korhan Koral'ın.


özgürlük?

senarist -- 24.08.2009 - 13:06

Yukarıdaki ilk sözden sonra okuduklarım süper
1)buzdolabı var, imkansızlıklar var
2)tanışmak isteyen veya tanışmış iki kişi var
3)alice harikalar diyarı var
4)süper bir hikaye var
5)ingilizce pratik yapanlar var
hatta balonlar var:))Ne güzelll!
Şu söze gelince;ben bizzat Rosa Hanım'ı tanımıyorum ama biraz iddalı konuşmuş.YANLIZCA ve DAİMA...Bu kelimeleri kullanıcaksam bir kaç kez düşünürüm.Eğer Rosa Hanım da düşünmüş ve söğlemiş ise ben de bir kaç şey eklemek isterim.
Özgürlük?...
Özgürlüğün en büyük amacı mutlu olmaktır.Farklı düşünenler
yanlızlığa,gurbete itilirler.Paylaşamazlar...Paylaşamayanlar mutlu olamazlar.Mutlu olmayanlar kendilerini güvende hissetmezler.Güvende olmadığını düşünenler özgür olamazlar.
Son paragrafın o sözle ne alakası var diye düşünen arkadaşlar olursa.Mutluluk kavramının üzerine biraz düşsünler.Sonunda özgürlüğün üzerine inşa edilmiş bir kavram olduğunu anlayacaklar.Ve lütfen düşünürken gerçek dünyadan uzaklaşmayıp hangi ülkede yaşayıp,Hangi yasaların bizlere hükmettiğini unutmasınlar.
Ben hala senden farklı düşünüyorum diyen varsa;
özgürlük yanlızca ve daima senin olsun


Farklı mı bilmiyorum da

xenix -- 25.08.2009 - 00:04

Yazdığınız yorumun son kısmından şu iki ifadeyi de çıkarmış bulunuyorum.

a- Özgürlüğün amacı mutluluktur.
b- Mutluluk özgürlüğün üzerine inşaa edilmiştir.

Güzel totoloji*. Beğendim. :)

xenix
*Totoloji, bir bileşik önermenin kendini oluşturan önermelerin her değili için daima doğru sonuç vermesi durumu. Bir şeyi kendi kaplamıyla tanımlayan tanımlardır. bu tür tanımlar yeni bir bilgi vermez. Örneğin 'Ağaç, ağaçtır.' gibi tanımlar yeni bilgi vermez.


aslında bu yaklaşımın

senarist -- 25.08.2009 - 00:41

aslında bu yaklaşımın hoşuma gitti bardağın boş tarafından bakmak çok güzeldir.
Ama o yazıyı yazarken mutluluğun ve özgürlüğün ayrılmaz iki lego parçası gibi olduğunu söylemek istemiştim.Hangisinin altta veya üstte olduğu çok önemli değil.İki parçanın bütünündeki resme bakarsan ;parçaların yer değiştirmesinin önemi olmayacağını görürsün.
ağaç ağaçtır.;bu da hoşuma gitti.Mizahi kişiliğinizi sevdim.biz insanlar basiti seceriz.Anlaşılması kolaydır.Bu anlaşılır espirinizden dolayı teşekkur ederim.


bu arada totolojinin

senarist -- 25.08.2009 - 00:52

bu arada totolojinin anlamını bilmiyordum.Doğru söğlediğini test etmek için geogleden anlamına bakmak istedim.Karşıma çıkan ilk çıkan örnek ne bilmek ister miniz?
AĞAÇ AĞAÇTIR
Keşke laf cambazlığı yapıcam diye kendimizi akıllı göstermek isterken; araştırmacı ruhumuzun olmadığını saklaskta ,kendimizi alıntıları örnek verirken yakalatmasak.
birazcık özgün olsak


takıldım ve

senarist -- 25.08.2009 - 01:39

takıldım ve ilerliyemiyorum.Agrasif konuşmalarım için kusura bakma.Ama ağaç ağaçtır örneği acaba 5=5 gibi bir örnekle çoğalılabilir mi?Eğer bu örnek totolojiye bir örnek verilebilirse ben sizin yazdığınız a)... şıkkında 4 artı 1 =5
yazdığınız b)...şıkkında da 3 artı 2=5 demek istemiştim.İkisi de 5 ama farklı yollardan aynı sonuca ulaşılıyor.Tamam sonuç ayı sonuç ama bunu küçük bir ispat olarak düşünemez miyiz?Edebi açıdan düşünürsekte anlamı pekiştirmek için manası aynı olan iki ayrı cümle arka arkaya sıralanmaz mı?Yazımda da anlamı pekiştirmek için aynı anlama gelen iki farklı cümleyi kullanmamın ne sakıncası olabilirki?
sevgiyle kal xenix


Yorumum

xenix -- 25.08.2009 - 18:05

Aslında yorumum imzamın üstünde bitmişti de. Bilmeyenler için veya hemen araştırma meraklıları için googledan ilk çıkan tanımı ekleyiverdim. Madem mizah yönüm hoşunuza gitti ve özgün şeyler istediniz, onu da deneyelim bakalım.

Aşağıda sizin paragrafınızda ki bazı kelimeler değiştirildi sadece.

Tavuğun en büyük amacı yumurta yapmaktır.Farklı düşünenler
yanlızlığa,kümese itilirler.Paylaşamazlar...Paylaşamayanlar tavuk olamazlar.Tavuk olmayanlar kendilerini güvende hissetmezler.Güvende olmadığını düşünenler yumurta yapamazlar.
Son paragrafın o sözle ne alakası var diye düşünen arkadaşlar olursa.Tavuk kavramının üzerine biraz düşsünler.Sonunda yumurta üzerine inşa edilmiş bir kavram olduğunu anlayacaklar.Ve lütfen düşünürken gerçek dünyadan uzaklaşmayıp hangi ülkede yaşayıp,Hangi yasaların bizlere hükmettiğini unutmasınlar.
Ben hala senden farklı düşünüyorum diyen varsa;
yumurta yanlızca ve daima senin olsun

Sonuçta tavuk mu yumurtadan, yumurta mı tavuktan... Pardon Özgürlük mü mutluluktan, mutluluk mu özgürlükten çıkar.

xenix: Bu arada, özgürlük = mutluluktur veya birbirini doğurduğuna katılmıyorum. Bu da ayrı konu. :)


Beni eskilere

senarist -- 25.08.2009 - 22:56

Beni eskilere götürdün.Bak şimdi!Anılar geldi aklıma.Gıcık olduğum bir kızın ,yazdığı şiirin kelimelerini değiştirerek ona geri vermiştim.Bunu yaptığım da lise 2 deydim.Aradan ne kadar zaman geçmiş.
Yazdığımı anlamamak için direnmeni anlayamıyorum,gerçi anlamamakta özgürsün.Bu özgürlüğünü sonuna kadar kullan.Belliki bu özgürlük seni mutlu ediyor.


Anlamadım mı?

xenix -- 26.08.2009 - 09:22

Yazınızı anlamadığımı nerden çıkardınız ki? Yazınız, "özgürlüğün amacı mutluluktur, mutluluk ise özgürlüğe bağlıdır" cümlesine indirilebilir. Her hangi bir direnç yok yani. :) Derseniz ki ben bunu anlatmadım, başka ulvi şeyler söyledim, o zaman gerçekten anlamadığımı hissederim.

xenix: Demek ki karmanız olmuşum. Gıcık olduğunuz insanlara yaptıklarınıza dikkat edersiniz böylece. Belki bir gün size döner geriye. :)) (Ama ben size gıcık olmadım, aksine taktir ediyorum)


Çelişmeyelim

senarist -- 26.08.2009 - 14:28

xenix: Bu arada, özgürlük = mutluluktur veya birbirini doğurduğuna katılmıyorum. Bu da ayrı konu. :)
sanki yukarıda böyle bir yorum gördüm.Bu yorumunuz da özgürlük mutluluğu doğurmaz diyorsunuz.Anlamadım mı? adlı son yazınızda ise mutluluk özgürlüğe bağlıdır diyorsunuz. kendiniz ile çelişiyorsunuz.Yoksa buna çelişki demiyorda ulvi yorumlar mı diyorsunuz?
Bu arada karmayı severim ve inanırım.Karma kelimesini kullanmanız hoşuma gitti.


Ben mi diyorum :)

xenix -- 26.08.2009 - 20:59

Yorumumu dikkatli ve sakince okursanız, sizin yazdığınız yazıdan ne anlaşıldığını yazdığımı açıkca belirttiğimi, yazınızda hiç anlaşılmayacak bişey olmadığını, neden beni anlamamakla suçladığınızı ifade etmiştim.


xenix


Yeni Sonsuz Us
Sayfalar: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 -