Yeni Sonsuz Us
Sayfalar: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 -

Akıllı insan...

delete


Ruhumun içinde beslenen bir başka ruh
Doğrusunu eğrisini algılayamadığım...
Algılayamıyorsan aklında uçtu dediler.
Akıl denilen bir bölge varmı ki beynimin içinde!
Olmadığını görebiliyormusun?
Ya olduğunu görebiliyormusun biçare insan?
Hissediyorsun... tıpkı duygularını hissettiğin gibi...
O zaman duygularınla hareket etmek neden akılsızlık?
Anlayamadın mı?
Biraz olduğunu söylediğin aklını kullansana...
22/10/2008
Mesa/ ANKARA

Sizce olaylar karşısında insanın duygularıyla davranışlarını belirlemesi akılsızlıkmıdır?


kesinlikleeeeeeee

nerentes -- 22.10.2008 - 23:08

hayır.. öyle uygular vardırki akıl raporludur o saatlerde sonradan pişman olunacak şeyler anda doğrudur.ve hayatımızın önemli detaylarında yer alır öyle detaylar... olmalı... bence daha çok olmalı kanatsada olmalı


Duygular ve Akıl

xenix -- 23.10.2008 - 15:38

Duygular ve akıl dendiğinde Gurdjief in insan tanımı aklıma geliyor. At arabasına benzetmiştir insanı. Atlar duyguları arabacı ise akılı temsil eder. İnsanın hareket edebilmesi için duygulaırn çekiş gücüne ihtiyacı vardır ama bu gücü kontrol eden bir akıl yoksa istenmeyen yollarda koşabilir, uçurumdan aşağı düşebilir atlar.

xenix: Ama insan ne duygulardır, nede akıl.


Duygular-akıl-davranış

canu -- 23.10.2008 - 16:42

Muhteşem üç :)lü. Duygu ve akıl birbirinden ayrılır mı acaba? Ayrılılarsa eğer biri diğerine egemen olabilir.Benim düşünceme göre akıl sadece bir hizmetkardır.Verilen komutları mükemmel uygular ve ayırt etme yeteneği yoktur. Komutları veren kimdir? Sizsiniz, özünüz, kendiniz. Algılarınız duyguya dönüşür,siz nasıl yönlendireceğinizi seçersiniz. Seçimlerinize göre aklınız devreye girer ve davranışlarınız ortaya çıkar. Son eli farkettiğimiz için olsa gerek YAPAN'nın akıl olduğunu sanırız;). Mutlaka daha güzel ve net ifade edenler olacaktır. İlgiyle takip ederim.


bırakın

nerentes -- 24.10.2008 - 02:27

anda .. olsunda yürekten olsun .. öyle anlar olsun ki aklınızı başınızdan alsın yeterki olsun.. yaşatsın yaşasın.. kanatsın kanasın...ben istedim yaşadım olsun adıda ama yeterki hayatımıza renk katacak öyle anlar olsun...


''insan ne duygulardır ne

medisis -- 24.10.2008 - 18:52

''insan ne duygulardır ne de akıl.''demişsiniz sevgili xenix peki öyleyse nedir?


akıl nedir? bu da bir

9999 -- 25.10.2008 - 13:57

akıl nedir?
bu da bir etikettir, başkaları aptal dedi diye öyle oldugumuzu sanıyoruz, çünkü akıllı olmanın "bir" ölçüsü var ve herkes akıllı??ya biz aptal olursak??

sanırım önemli olan neyi seçtigimizi bilmek, duyguları yaşıyor,onların içine girip çıkıyoruz, sonra geçip gidiyorlar,işte bunu fark edince belki o duygunun içine girmemeyi de seçebiliriz, akıllı olmak için degil, duygunun geçiciligini bildigimiz için..

duygu, davranışı belirlerken bir tepkisellik yaratıyor, tepkisel davranışlar ise karşı tepkiyi tetikliyor..o zamanda bir döngünün içine giriliyor..

burada diliyorum; her ne duygu geliyorsa onu yaşamak, onu yargılamadan yaşamak ama onun bir duygu oldugunu bilip de yaşamak ve o duyguyla özdeşleşmemek bilgisi gelsin hepimize:)

sevgimlee:)


İnsan nedir?

xenix -- 25.10.2008 - 15:00

Kendi tanımım değil ama bu benzetme şöyle devam ediyordu.

Atlar (yani duygular) hareket etmeye yarayan motivasyonu sağlayan görevdeler. Arabacı ise (yani akıl) bu duyguları kontrol edip, doğru yollarda sürmeye yarayan bir görevde. Arabanın tamamı bedendir. Onunda zorlu yollarda yıpranmaması lazım, ama gitmeside gerektmektedir.

Çünkü araba bir yere gidiyor. Ve içinde biri oturuyor. Sessiz bir yolcu. Sadece yolculuk edip nereye gidileceğini bilen birisi. İşte insan o dur.

xenix: Dedim ama bu benim tanımım değil.


Nereye gidileceğini

Misafir -- 26.10.2008 - 10:32

Nereye gidileceğini bilmeyen birisi ise insan değilmi?


Nietzscheyi hep sevmişimdir:)))

medisis -- 26.10.2008 - 17:21

Yazılarımın her biri bir oltadır: Kim bilir belki de olta atmakta herkesten ustayımdır?... Oltama hiç bir şey takılmamışsa suç benim değil artık. Balık yokmuş...
Nietzsche


Değil

xenix -- 26.10.2008 - 21:58

Nereye gideceğini bilmiyorsa insan değildir o.

Bu arada insan çoğu zaman kendini bilemez zaten. Kendini ya zihin, ya akıl, ya duygu yada beden zanneder durur.

xenix: Biz şimdi balık mıyız :) Aynalı sazan mı yoksa :)))


xenix'le aynı fikirdeyim!!

canu -- 27.10.2008 - 15:44

İlginç bir başlık oldu, biliyorum ama vallahi doğru:)). İnsan sayılanlardan çok daha fazlasıdır. Onun için insan olmak heyecan vericidir.
Sazanlık konusuna gelince , olta atan Nietzche ise olabilir;)
Not: Deneyimlediğimiz her ne ise o şey heyecan verici olmalıdır. Zaman ve mekan önemsizdir ve her şey gibi geçicidir.


Hayret :)

xenix -- 27.10.2008 - 17:24

Başlığın benide şaşırttı canu :)

xenix: Arada olur böyle hatalar :))


:)))))))))))

apple -- 27.10.2008 - 18:37

Onun için insan olmak heyecan vericidir.

aslinda baska seyler yazicaktim ama canu'nun bu sozune gulmekten ne yazacagimi unuttum:)))


hayrola?:)

canu -- 27.10.2008 - 19:09

Neye bu kadar güldün apple'cım? Evet insan olma deneyimi bir ayrıcalıktır. Sen nasıl anlıyorsun? Sadece acı çekmek,keder,özlem falan ? Tabi bunlar da var ama merak ettim , hazır online ken neye güldün.Ayrıca gül , iyi güzel ama ben biraz ironi sazinledim. (sahi orda saat kaç)


cunku:)

apple -- 27.10.2008 - 19:22

guldum cunku insan olmaktan baska neyi denedik ki diye dusundum:)


saat

apple -- 27.10.2008 - 19:22

saat 3.25 pm diyo canu:)


Haa!

canu -- 27.10.2008 - 19:58

Bak bu derin bir konu..Ben VAR olunca deneyimlemediğimiz tek şeyin "yok olmak" olduğunu düşünürüm. Ama bu derin mevzu, şimdi gireriz çıkamayız falan gece gece..nemize lazım gülmek varken dim mi canım benim:)) Sevgiler sana burdaaaan oraya :).


Güzel konu bence

sonsuz -- 27.10.2008 - 20:05

Mesela bir ağaç olmayı deneyimleyebilir miyiz? Yada bir kedi?

Bir yarasanın gördüğü dünyayı bilebilir miyiz?





Evet!

canu -- 27.10.2008 - 20:17

Şimdi ukalalık ya da fantazi gibi gelebilir ama sevgili sonsuz, galiba ben deneyimledim.Yani buna deneyimlemek demeyelim de bir an onunla bir olmak gibi bir aşkın hal yaşadım ve ara sıra yaşarım. Özellikle ilkbaharda ve bu mevsimde yani her şey rengarenk , farkedilmeyi beklerken içim kıpır kıpır olur, bir an zihnim çıkar devreden ,baktığım şey ve ben kalırız sanki .. Nasıl desem anafor gibi çekilirim ,içim geçer, kanatlanma gibi zaman ,mekan teferruat olur. Ne yazık ki bu bir andır. Dönünce -sözüm ona- gerçekliğe gene biraz burulduğumu itiraf ederim. Hayranı olduğum üstat Tolle, buna geçici haller der ve "buna bağlanıp kalmayın , bu da sonuçta bir haldir" diye tanımlar. Sanırım sorunun tam yanıtı olmadı ama benim iç dünyam kısır galiba;).


degismis

apple -- 27.10.2008 - 20:23

turkce'ye yeni kelimeler eklenmis.
bazen karsima cikiyor sasiriyorum.
gecen gun birisi "etkinlesmek" dedi.
anlamadim.
simdi de "deneyimlemek" kullanilmis. gerci bunu anladim ama ilginc geldi.
ya da zaten vardilar da ben bilmiyordum da olabilir tabi:)


Bakıyorum güneşe

medisis -- 27.10.2008 - 21:33


Bakıyorum güneşe, kızgın benim gibi.
Bulutlara doğru uzanıyorum.
Duygularım gibi saf temiz.
Bir mavi denizi seyrediyorum.
Dalgalar kıyılara sevdalı...
İğde ağacıyım bahçemde mis gibi kokan,
Elbisem turkuaz mavisi...
Saçlarım papatya sarısı...
Ne bir kırmızı gül ne ‘de manolya,
Dağlarda açan rüzgârlarla dans eden kır çiçekleri,
Tarlalarda dalgalanan başaklar,
Kanatlanıp özgürce uçuyorum göklerde...
Melekler kıskanıyor.
Ben tabiata vurgunum,
Galiba,Tabiatta bana…:)))
02/09/2007
Mesa/ ANKARA






Bu şiirden sonra

Misafir -- 01.11.2008 - 22:14

Bu şiirden sonra söylenecek bişi kalmamış:)))


İnsanı bütünüyle kabullenmek...

medisis -- 04.11.2008 - 18:58

İnsanı bütünüyle kabullenmeliyiz. Ne mantığını reddetmeliyiz, ne de mantıksızlığını, ne aklını reddetmeliyiz, ne de duygularını. ne bilimsel , ne de dinsel yanını...

İnsan akıcı olmalı bir kutuptan diğerine yolculuk edebilmeli. Zihin mantıklı, aynı zamanda da akılcı bir biçimde eğitilmeli. Mantık ve duygular aynı anda eğitilmeli. Şüphe olmalı aynı zamanda inançta olmalı...

Ne mantıksızı reddeden gelişebilir, ne de mantığı reddeden. Bir bütün olarak gelişmeden gelişemeyiz. Potansiyelimizin tamamen farkında olmak, kendi içsel devrimimizi yaşamaktır. Bu ise beyinlerimizi daha fazla bilgiyle doldurmakla değil, sözcüklere takılmadan ötesindekini deneyimlemekle mümkündür.


Yeni Sonsuz Us
Sayfalar: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 -